Ovanlig färg, jag har aldrig sett den blåa varianten förut.
Här är en bonbonjär i grönt. Ring-föremål i grönt, brunt och gult har jag några stycken, fast de måste avyttras tillsammans med en hel del annat. Det blir nog ett besök på bakluckeloppis i Täby när snön smält bort......
Bonbonjär är det förståss, lagom storlek om man betänker att vi äter alldeles för mycket godis i Sverige.......
PS Tycker att Ditt lock och knopp ser lite annorlunda ut mot mitt ?
Min är 10 cm, men drygt 5 cm utan lock. Din är nog fejk
Allvarligt talat, det är mest färgen på din som gör mig fundersam. Mycket snygg färg, men jag har aldrig sett andra delar med den färgen. Men det kanske någon annan har?
Min är 10 cm, men drygt 5 cm utan lock. Din är nog fejk
Allvarligt talat, det är mest färgen på din som gör mig fundersam. Mycket snygg färg, men jag har aldrig sett andra delar med den färgen. Men det kanske någon annan har?
Hmm......jag ger mig Men din variant kanske är något senare, från 40-talet? Tyder etiketten på det? Såg en röd likadan skål som din när jag googlade. Den röda och blå känns modernare än de mesiga gula, gröna och bruna (avis )
Ring var i produktion från 30-talet och ända in till slutet i mitten av 70-talet, och det har varierats en del med färgerna under åren. De tonade klarglasfärgerna är vanligast, dock.
Comment