Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Glas från orrefors?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Glas från orrefors?

Har en ej komplett servis av denna modell. Det finns en liten rest kvar av en etikett. Den är röd och man ser en lagerkrans sen är det nog "vingen" på orren. Som orrefors använder för slipad helkristall.

Någon som vet vem formgivaren är?

När ritades dessa?
    Bifogade filer

Kan Du inte ta en bild på etiketten. Det verkar ju vara en gammal etikett som Du beskriver den.
    Jag känner dock inte igen glaset. Den gröna kuppan fanns på vitvinsglas på 30-talet om jag inte har helt fel, men jag känner inte igen slipningen
    DG

Comment

Glas

Här kommer en bild på etiketten som finns kvar.
      Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Smooke Visa inlägg
        Har en ej komplett servis av denna modell. Det finns en liten rest kvar av en etikett. Den är röd och man ser en lagerkrans sen är det nog "vingen" på orren. Som orrefors använder för slipad helkristall.

Någon som vet vem formgivaren är?

När ritades dessa?
        Vill bara bekräfta det Du redan vet.
        Bifogade filer

Comment

Jodå det är rätt etikett men jag har aldrig sett det här glaset. Jag undrar om det i grunden är ett Orreforsglas som slipats på något förädlingsföretag?
          Men jag saknar kataloger från den äldsta tiden, har inte sett dem i någon bok. Hoppas att det dyker upp någon som kan bekräfta vem msom ritat.
          Jag har själv Orreforsglas som jag inte vet vem som ritade. Ibland är det hyttdesign.
          DG

Comment

Working...
          X