Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Novis! - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Novis!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Novis!

Hej!
    Ny här och novis på glas men plötsligt ägare till en himmla massa glas så skulle jag behöva lite hjälp med bestämning av härkomsten på glasen på mina bilder. Alla glas utom ett finns i olika storlekar.

Thomas
    Bifogade filer

Glas nr 2 kallas paraplyglas och fler av dem syns i bifogade länk. Troligen slutet av 1800-talet.

Första glaset påminner något om vissa glas från Johansfors, men känner inte igen kupan. En bra länk att söka efter glas på är

Söffe

Comment

Hallå Novis, välkommen med dina glas, svarar trots att jag själv är novis på glas men cognacskupan med N på magen känner jag igen.
      N står för Napoleon och gissar att glasen alltså är franska och tillverkade för finare restauranger, som reklambärare. So long..

Comment

Hej!

Jag tackar för svaren och tipsen. Jag får fingranska alla glasen när tid ges och se vad man kan komma fram till beträffande ursprung.

Thomas

Comment

Working...
        X