Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dagens fynd !!! & inköp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Dagens fynd !!! & inköp

fann dessa riktigt gamla & höga "snappsglas" idag.
    postar fler bilder senare,
    men nu skall jag laga lite mat.
    råstekt potatis med lite lök & falukorv till
    alla glasen är garanterat över 20 cm höga minst och med en massa trevliga karaktärsdrag, slitage, orenheter i glasmassan, bubblor etc...

skönt att de finns att finna fortfarande

ps om någon undrar över ketchup flaskan så är det bara referens till glasens höjd, ingen reklam alltså för Heinz även om den smakar bäst

ps kan man flytta denna tråd till Övrigt kanske ? då den hamnade lite fel ds
    Bifogade filer
    Last edited by mrmagic; 2009-11-10, 23:11.
    The future is unwritten lets create tomorrow

Är svårt att hitta bra äldre snapsglas på fot idag, det finns alldeles för mycket nytillverkat. Gratulerar till fyndet!
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Absolut tingeling...

Jag har en del äldre sedan tidigare. men inga som är lika gamla som dessa.
      2 av av dem har en typ av omvikt kant vid foten.
      Jag skall försöka lita ut mer om åldern på dem, skulle gissa på tidigt 1800 tal..
      har alldeles för mycket att göra. men jag sätter in lite fler bilder senare..

Comment

Måste bara kommentera ketchupflaskan... Gott innehåll men värdelös förpackning! Här kan man verkligen prata om ketchupeffekten! Munstycket innehåller en spärr mot att droppa, som är en plastflik som aktiveras av ett hårt tryck inne i den mjuka flaskan.
        Först kommer inget, sen kommer inget och sen kommer en kraftig stråle! Jag skulle vilja se den som försöker få den strålen att stanna på en kokt korv! Nej hellre lite kladd i locket än på byxor och skjorta...

Comment

Visst är det så Peter...

Lite väll hårt tryck ibland på "tvättmedlet" som flyger ut
          men gott till mycket...

Comment

Working...
          X