Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Glas med bubbla i foten - inte pippi...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Glas med bubbla i foten - inte pippi...

Hej

Vet någon var dessa glas kommer ifrån?

Tack!
    Bifogade filer

glasen är designade på kosta av vicke lindstrand
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Så det ÄR Pippi av Vicke Lindstrand ändå? Hittade inte alls rätt när jag kollade runt på nätet innan..

Comment

Nej, det är inte Pippi, men det ser ut som att det skulle kunna vara modellen som heter Mambo.

Comment

Ja! Tack så mycket båda två, visst är det Mambo av Vicke!

Comment

Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
            Nej, det är inte Pippi, men det ser ut som att det skulle kunna vara modellen som heter Mambo.
            det stämmer cjf, glaset pippi är designat 1937 av R.HICKMAN på kosta, och vad jag vet är mambo det enda glas med bubbla i foten vicke lindstrand designat
            behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
              det stämmer cjf, glaset pippi är designat 1937 av R.HICKMAN på kosta, och vad jag vet är mambo det enda glas med bubbla i foten vicke lindstrand designat
              Det finns åtminstone ett par till, bl.a. Samba.

Comment

Jag är lite tveksam, jämför man med bilderna här på Mambo glas http://www.1stdibs.com/furniture_ite....php?id=304035
                Så ser inte proportionerna inte helt rätt ut, benet är lägre och kupan vidare.
                I’m a real mean bitch!

Comment

Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
                  Jag är lite tveksam, jämför man med bilderna här på Mambo glas http://www.1stdibs.com/furniture_ite....php?id=304035
                  Så ser inte proportionerna inte helt rätt ut, benet är lägre och kupan vidare.
                  jag kan skingra tveksamheten maria jag har dom med dom gamla kosta etiketterna kvar det är som vanligt när man jämför med bilder ur böcker och foton från andra siter helt beroende vilken vinkel det är fotograferat i
                  Last edited by harley; 2009-11-10, 11:58.

Comment

Kanske det, med dessa är fotograferade i samma vinkel, jämför gärna också med glaset på glasboden.
                    I’m a real mean bitch!

Comment

Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
                      Kanske det, med dessa är fotograferade i samma vinkel, jämför gärna också med glaset på glasboden.
                      mamboglasen finns i 6 olika storlekar och formen skiljer lite på dom olika storlekarna

Comment

Working...
                      X