Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Jag har blivit lurad"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• "Jag har blivit lurad"

Det stod att du var snygg,
    men du är ful, jag har blivit lurad
    Du skrev nåt om ett slott,
    det här är ett skjul, jag har blivit lurad

Björn Rosenströms text stämmer bra in på mitt glas.
    Köpt från England som ett victorian cameo glass. I verkligheten är det ny mög från Avon.

Jag fick använda all min kvinnlighet för att göra om det till en ljuslykta.
    Jag tror bannemig jag lyckades.
    Bifogade filer

Jag tycker att detta med glas är uppriktigt svårt, men jag tror nog att jag blir mer och mer bildad av hur ett bra glasobjekt ska se och kännas även om man kan ryckas med att betala för mycket ibland men vadå ( det är ju bara pengar ) hur det än är så skulle jag vilja höra med dig Lars hur ofta du är nöjd med ditt köp när du köper osett från utlandet, och om du kan reklamera ett privat köp eller får man blunda och gå vidare?? Många blir ju lurade på hemmaplan så man kan ju anta att det är en ordentlig chanstagning att handla oversea.

Comment

Naturligtvis är det en chanstagning.

Man lär sig att se de självklara fällorna.
      Detta är första gången som jag inte fått upprättelse. kostade mig 25£ men det får man leva med. Det vore värre om man betalat mycket för något.

Comment

"Han är blåst, han är blåst, han har blivit lurad, han får gå hem med svansen mellan benen.. "

Jag var faktiskt och beskådade denne Rosenström i Hellefors för några månader sedan. Jag var hos svärföräldrarna över helgen och han var där och uppträdde så jag och sambon knallade ner till herrgården och lyssnade.

Det är inte så kul när man inte får det man trott man köpt. Men den var ju lite snygg ändå tycker i allafall jag kan du ju trösta dig med. Det är ju som du säger tur att det inte var större summor.

Jag köpte en flaska med en enorm "kick-up" botten på Älvsjö mässan för många år sedan för 1.800:-
        (det är tur att inte sambon läser detta för jag tror jag råkade säga "fel" inköps summa till henne den gången ) När mästarna på hemmaplan sett den och jag själv tagit mig en funderare över vad jag egentligen köpt så var det inte så kul. Den var gammal men inte så gammal som det var sagt. Men jag hade mkt tur då antik handlare P.P. från Karlstad gav mig tvåtusen i näven för den ! Så det ordnade sig ju för mig till slut. Flaskan såldes sedemera på en auktion i Skoghall för just tvåtusen kronor.

Det är starkt av dig att träda fram och visa upp lite av den fina, mjuka kvinnliga sida som du har. Det blev ju en jätte söt lyckta för övrigt

Åter till ordningen. För en som inte kan, Om den hade varit av "rätt" sort
        hade det varit ett dunder fynd då ?
        Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Comment

Jag följde din flaskas väg genom Värmland ett tag. Så dålig var den egentligen inte,kanske lite dyr. Summan du nämnde för sambon var kanske det rätta priset

Hade det varit en riktig sulphide cameo skulle det ha varit riktigt bra. Har en som jag köpt från Tradera till underpris.

Rosenström är en rolig filur. Det finns mycket rolig musik.
          Han varit i sitt ässe
          när han grävde fram en bjässe
          och sa min lilla tant har du nånsin sett en sån gigant?
          Med sitt ögonmått hon mätte, nej nåt i hästväg var denna jätte
          Hon sa: Du är inte sann, jag korar den till "all time number one"

Bifogar en bild på originalet från Tradera.
          Bifogade filer

Comment

Orginalet var en snygg sak och liknar en medaljong tycker jag. Men jag måste erkänna att jag har ingen som helst kunskap om den. Detta borde väl vara av den kategorin som var en lite utav lyx vara på den tiden då det begav sig ?

Jag har en hel del blandad musik i stil med Rosenström som jag inte får spela hemma som jag tror att jag skall skicka till dig och höra vad du tycker om den

J:r lägger det mesta på minnet för dagen så det är väl kanske bäst jag spelar sånt där för mig själv. Vore ju snyggt om han sjöng sånt på dagis

Ni förstår, hans rekord ingen slår. Han har haft stake i 15 år..
            Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Comment

Bara att beklaga, man kan ibland bli riktigt lurad på foton tyvärr och jag
              vet hur besviken man blir när man öppnar paketet

Men det är bara att ta nya tag, man njuter ju när det är omvänt då
              säljaren har en bra sak till salu utan att veta vad det är och då har
              fel beskrivningar.

Då är man där och hugger

Comment

Ursprungligen postat av Björn L
                Orginalet var en snygg sak och liknar en medaljong tycker jag. Men jag måste erkänna att jag har ingen som helst kunskap om den. Detta borde väl vara av den kategorin som var en lite utav lyx vara på den tiden då det begav sig ?

Jag har en hel del blandad musik i stil med Rosenström som jag inte får spela hemma som jag tror att jag skall skicka till dig och höra vad du tycker om den

J:r lägger det mesta på minnet för dagen så det är väl kanske bäst jag spelar sånt där för mig själv. Vore ju snyggt om han sjöng sånt på dagis

Ni förstår, hans rekord ingen slår. Han har haft stake i 15 år..
                Jo den där Ragnar hade en del problem

Självklart måste man hugga när man tror sig se något bra AF

Comment

Working...
                X