Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En tur på loppis...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: En tur på loppis...

Hej -og tak for et dejligt forum! Jeg er dansker med hang til svenske loppisar, elsker at støve rundt og finde ting, her er hvad jeg fandt forrige helg
    På første billede (4 glas) fandt jeg 1 af det højeste, 14,5 cm højt, 4 stk af det næste, 13,5 cm, 8 (+1 med nagg) 10,5 cm og 4 stk af de sidste (med mange bublar)

Billederne med 5 glas: Et højt (14,5 cm) spidsglas, næste er 11,5 cm, i midten: 11,2 cm (2 stk) næstsidst 10,5 cm og sidst et presset glas 10,5 cm -alle er knækket i bunden
    -men hvor gamle er glassene? -er der nogen der ved, hvilket bruk de kommer fra?
    -og hvordan fotograferes glas bedst?
    Bifogade filer

Välkommen hit. Det var många frågor. Jag börjar med att länka dig till en av våra medlemmars hemsida som du säkert finner glädje i att surfa genom i jakt på modeller och möjligen tidsbestämmelser.

På ett ungefär är dina glas tillverkade vid förra sekelskiftet och slutet på artonhundratalet.
    När det gäller glasfotografering får man prova sig fram. I denna ljusa årstid skulle jag rekomendera dig att fotografera utomhus, gärna med himmel i bakgrunden, alternativt mörk bakgrund med ljus himmel ovanför. Det beror lite på vad du har för kamera oxå, men som sagt, det bästa är att pröva sig fram. Jag har fotat glas några år, men jag lär mig hela tiden och ibland misslyckas man ordentligt. Pröva att fota dina glas utomhus. Lycka till!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Mange tak Äjth -det var mange frågor, hemsidan hittade jeg igår og jeg fannt glädje at titta på den. Jeg tænkte at det var alderen på mine glas. Jeg bor just under himlen -på 5. sal så jeg må bare holde glasset op og fotografere det, tak for tippet.

Comment

Working...
      X