Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med tydning av etikett

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Hjälp med tydning av etikett

Har en karaff som jag försöker läsa etiketten på. Det slutar på "rnamo" och den första (och enda?) orten jag kommer på är Värnamo? Så frågan är om dom har eller har haft ett glasbruk? Någon som känner igen karaffen och kan hjälpa mig lite?
    Bifogade filer
    ---------------------
    Mvh Andreas Sandö

Ingen som kan ett glasbruk som slutar på "rnamo" och som kan ha gjort denna karaff?
    ---------------------
    Mvh Andreas Sandö

Comment

Ser ut som att det står "namo" så jag skulle tro att det ska stå Värnamo.
      Om det inte funnits nån hytta där så kan ju etiketten vara fårn den firma som beställt karafferna

Comment

Hej Andreas!

Jag är tyvärr inte kunnig när det gäller glas, men jag har fixat lite med din bild och kommit fram till att det definitivt står VÄRNAMO på etiketten. =)
        Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av tildusette Visa inlägg
          Hej Andreas!

Jag är tyvärr inte kunnig när det gäller glas, men jag har fixat lite med din bild och kommit fram till att det definitivt står VÄRNAMO på etiketten. =)
          Tack för trollerit. Ja och något glasbruk i Värnamo hittar jag inga spår efter så det måste vara nåt helt annat.

För övrigt tycker jag att etiketten är lite läskigt sovjetisk av sig med en stjärna och lagerkrans...som det iaf ser ut som att det är? Eller ser jag fel?
          ---------------------
          Mvh Andreas Sandö

Comment

Jag gissar att det rör sig om ett glassliperi/förädlingsföretag som köpt in glas från någon producent och sedan gjort sitt jobb och sålt vidare.

Comment

Så kan det mycket väl vara. Jag hittade ett Värnamo Sliperi Glasmästeri som från början slipade serviser, så jag drog iväg ett mail till dom få se om dom kan hjälpa mig.
              ---------------------
              Mvh Andreas Sandö

Comment

Working...
              X