Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Åseda vinglas med grön fot

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Åseda vinglas med grön fot

Vinglas med grön fot och druvgravering, klisterlapp från Åseda Sweden. Är det nåt att hänga i granen?
    Någon som vet när dom tillverkades? Känns lite 70-tal..

Ursäkta den murriga bildkvaliten...
    Bifogade filer

60-70-tal kan nog stämma. Då var denna typ av glas populära i Sverige. Modellen har sitt ursprung i Alsace och Tyskland där de fortfarande är vanliga.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Det där måste väl vara en gammal Åsedaetikett.
      DG

Comment

okej.
        samlas det på dessa eller är de för "vanliga"? något värde?
        jag är inte så påläst på Åseda alls.

Comment

Om du avser att sälja dessa - har du mer arbete än inkomst att förvänta dig!
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
            Om du avser att sälja dessa - har du mer arbete än inkomst att förvänta dig!
            Ovanligt bra sätt att uttrycka det.
            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
            Konfucius

Comment

aha, nej det var mer något jag ramlade över. kunde jag sälja dom vore det kul men nu får dom nog gå till insamling. så snygga är dom inte...

Comment

Det ser precis ut som mina glas. Jag diskade sönder ett i somras. Om du la ut dem på Tradera så skulle iallafall jag vara intresserad......

Comment

Ursprungligen postat av swelsn Visa inlägg
                  Det ser precis ut som mina glas. Jag diskade sönder ett i somras. Om du la ut dem på Tradera så skulle iallafall jag vara intresserad......
                  Jasså, jag hade dom ute en kort sväng men det var inget hallå efter dom direkt. jag har 5 st o säljer gärna, men om du vill kan jag visa lite snyggare bilder så du ser om dom är lika eller inte.

Comment

Hej Johanna.

Jag missade att bjuda på ett glas som var utlagt på Tradera. Vill "väldans" gärna bli spekulant om Du lägger ut dem igen.

Comment

Hej Johanna,
                      Mina glas är 18cm höga och 8 cm i diameter. Har dina samma mått?
                      Jag visste inte att mina glas är Åseda, så jag har bara sporadiskt försökt leta på Tradera, med sökord som glas och gröna... så jag har helt missat dina glas.
                      Jag ser gärna en bild till så jag kan avgöra om vi har likadana.

PS, jag minns också Guldus från förr.....

Comment

ojdå dom var visst populära. jag ska bara ta några snyggare foton så åker dom upp så snart som!

Comment

Det verkar vara samma glas!
                          Jag mätte dom o dom är ca 18 cm höga och 8 cm i diameter. gravyren är druvor och grejs.
                          Bifogade filer

Comment

Working...
                          X