Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dessa är inte Gullaskruf

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Dessa är inte Gullaskruf

Har min vana trogen "rättat" auktioner på Tradera. De flesta svarar på en gång och ändrar i texten, vissa säljare tycks inte bry sig, som dessa två. Jag har meddelat dem två gånger. Galaxi555 med gräddkannorna lade till två st ?? Jag skrev ändå utförligen att det är Hovmantorp.

Om inte säljarna lyssnar, så kanske Ni eventuella köpare lyssnar.
    knappast meningslöst.

Tack för det! Händer att jag också rättar när jag ser något alldeles tokigt, en del hörsammar men långt ifrån alla!

Comment

Du skall inte vara en sådan "Messerscmidt", Raoul!
      Köparna får väl ha ngt. bakom pannbenet
      Gud gjorde några perfekta huvuden,
      resten satte han hår på.

Comment

Drabbades själv av Ralles hyttande finger när jag var grön på Tradera för många år sedan. Oj vad snabbt jag rättade.
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
          Drabbades själv av Ralles hyttande finger när jag var grön på Tradera för många år sedan. Oj vad snabbt jag rättade.
          Du, det var knuten näve!
          knappast meningslöst.

Comment

Ursprungligen postat av raoul karlsson Visa inlägg
            du, det var knuten näve!
            :d :d :d
            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
            Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av Raoul Karlsson Visa inlägg
              Har min vana trogen "rättat" auktioner på Tradera. De flesta svarar på en gång och ändrar i texten, vissa säljare tycks inte bry sig, som dessa två. Jag har meddelat dem två gånger. Galaxi555 med gräddkannorna lade till två st ?? Jag skrev ändå utförligen att det är Hovmantorp.

Om inte säljarna lyssnar, så kanske Ni eventuella köpare lyssnar.
              Bäste Raoul , har i 30 år haft en massa glas i skåpet,rätt säker på att det är GULLI ,vill veta mer om dem?Din sida Gullskruf är tyvärr stängd.KAN DU HJÄLPA MIG??
              HAR någon vinglas att sälja hör av er jag har 1 kvar+48 av övriga modeller.Måste vara min mormors servis om de är från 30talet.

Comment

Raoul är tyvärr inte inne på forumet så mycket nuförtiden, men om du sätter in en bild så finns det säkert andra som kan hjälpa dig. En sak kan jag dock säga direkt, och det är att servisen Gulli inte kommer från Gullaskrufs glasbruk, trots vad som ofta sägs på andra forum och på Tradera. Den tillverkades såvitt jag förstår på Skrufs glasbruk.

Comment

Working...
                X