Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Efterrättsskålar - gullaskruf?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Efterrättsskålar - gullaskruf?

De här har jag sparat i min Gullskrufslåda men är inte säker på varför. Måste någongång ha relaterat dem till det glasbruket av någon anledning, någon som vet vad de är från?
    Bifogade filer
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Jag hänger med på din fråga eftersom jag också har en skål i den serien.
    Bifogade filer

Comment

Jag har gräddkanna och sockerskål med samma mönster, vet tyvärr inte från vilket glasbruk.
      Bifogade filer

Comment

Jag tror inte att dessa är från Gullaskruf, men vi kan väl se vad Raoul säger. Min högst ovetenskapliga gissning är Glimma, men den är endast baserad på en känsla jag har...

Comment

Nej, dessa är inte från Gullaskruf, men troligen Alsterbro.
          knappast meningslöst.

Comment

Tack för det.

Comment

Jag såg gräddsnipan och sockerskålen på en loppis idag. I vitt opalinglas. Tyvärr så var ena örat limmat, så jag köpte den aldrig.

Comment

Ursprungligen postat av karin p-v Visa inlägg
                Jag såg gräddsnipan och sockerskålen på en loppis idag. I vitt opalinglas. Tyvärr så var ena örat limmat, så jag köpte den aldrig.
                Du hade väl kunnat teckna en "lösöreförsäkring"!
                knappast meningslöst.

Comment

Tackar för svaren, de kommer inte att läggas ned i fel låda igen! Tycker de är snygga så de får leva vidare som efterrättsskålar. Har använt dem till refflaservisen men får söka reda på något annat nu, gör inget för det är mer än halva nöjet att finna det man söker även om det tar tid.
                  Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Jag undrar om inte svaret skall sökas i öster.
                    Vill minnas att jag sett koppar och fat i detta mönster med Nutajärvi-etikett.
                    Gud gjorde några perfekta huvuden,
                    resten satte han hår på.

Comment

Jag undrar om inte Glasmannen vet..har en svag känsla av att ha sett dem i hans glassamling..Lasse?????

Comment

Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
                        Jag undrar om inte svaret skall sökas i öster.
                        Vill minnas att jag sett koppar och fat i detta mönster med Nutajärvi-etikett.
                        Är det Kastehelmi av Toikka du tänker på Sladden? så är det inte den
                        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Nej Kastehelmi är det definitivt inte Äjth..du behöver inte viska*L*

Comment

engelsson...jag ha samling Näääääääääääääe hehe...jo jag har sånna...har hört vart dom kommer ifrån men minnet du vet,,

Comment

Ursprungligen postat av Glasmannen Visa inlägg
                              engelsson...jag ha samling Näääääääääääääe hehe...jo jag har sånna...har hört vart dom kommer ifrån men minnet du vet,,
                              Kalla det vad du vill*L* men har man såna mängder med glas så nog e det en samling.. Men då stod det såna hos dig då.. då mindes jag rätt

Comment

Working...
                              X