Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drivved av Bengt Ednfalk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Drivved av Bengt Ednfalk

Hej alla..jag har en relativt diger samling av serien drivved av Edenfalk..den bara växer o växer o problemet är att jag inte är så säker på att allt verkligen är av Edenfalk..hittar delar titt som tätt som är väldigt lika men blir osäker..vet någon var man kan finna en kurant för denna serie..finns det ens en..oerhört tacksam för alla svar..så att jag inte köper på mig nån "falsk* drivved
    Last edited by engelsson; 2008-11-27, 08:36.

Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägg
    Hej alla..jag har en relativt diger samling av serien drivved av Edenfalk..den bara växer o växer o problemet är att jag inte är så säker på att allt verkligen är av Edenfalk..hittar delar titt som tätt som är väldigt lika men blir osäker..vet någon var man kan finna en kurant för denna serie..finns det ens en..oerhört tacksam för alla svar..så att jag inte köper på mig nån "falsk* drivved
    Har du googlat? det kommer upp en del under skruf drivved bengt edenfalk i olika sök-kombinationer. Vad är det du tror att du kan förväxla det med?
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ja vad kan man förväxla med..det e ju det jag e så konfunderad över..har en jäkla massa servisdelar o burkar o allt möjligt...vissa har som ett mer distinkt trämönster..som liknar hans serie Woodstock,,andra är bara annorlunda..jisses så förvirrat detta blev..*S* ingen som kan tipsa om en kurant??

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
        ...Vad är det du tror att du kan förväxla det med?
        Eugen Montelin har ju gjort en liknande grejer.
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
          Eugen Montelin har ju gjort en liknande grejer.
          Sant..bla annat sejdlar med handtag som liknar grova grenar,,finns en kanna ev tekanna oxå..men det skiljer ändå en del från Edenfalks grejer

Comment

Nix ingen kurant. Hans burkar och organiskt formade skålar har ju det distinkta årsringsmönstret i botten dock.
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Enligt denna tråd sitter cjf och ruvar på en kurant:
              "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
              Konfucius

Comment

Ja allt jag har som jag klassar drivved har just det mönstret..fast på olika sätt..vissa har etikett Skruf andra Lindshammar

Comment

Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
                  Enligt denna tråd sitter cjf och ruvar på en kurant:
                  http://www.precisensan.com/antikforu...hlight=drivved
                  Det stämmer det. Om du PM:ar mig din e-postadress engelsson så kan du få den fil jag scannade förra gången.

Comment

Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
                    Det stämmer det. Om du PM:ar mig din e-postadress engelsson så kan du få den fil jag scannade förra gången.
                    Ojjjj...tackar o bockar o skickar mesamma..

Comment

Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
                      Har du hela katalogen scannad, även jag är intresserad.
                      I’m a real mean bitch!

Comment

Jag med.

Comment

Vad kul att fler än jag e intresserad av Drivved..har kännt mig lite ensam i mitt samlande*L*

Comment

Även jag är superintresserad! Om du ville ha vänligheten att även sända den till mig!

Comment

Working...
                            X