Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Glas Gunnar Ander

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Glas Gunnar Ander

Köpte dessa på erikshjälpen igår....enligt etikett är det ju G Ander som är skyldig till dem... Men jag undrar ,,,De skiljer i vikt mellan de olika glasen....Botten ähar så att säja olika tyngd ...en av dem är extremt mycket lättare än övriga och har knappast någon tyngd i botten...Kan det skilja så mycket ?? en miss i arbetet??? kopia????

Tacksam för svar
    Bifogade filer

Nej ingen miss i arbetet, dom blåstes i lag, kanske tre blåsare,
    någon blåsare kanske inte hade den rätta känslan som övriga i laget
    då kan det bli så, glaset togs ju upp ur degeln på känsla varje gång,
    så lite olika kunde det bli.

Sortering hade du ingen möjlighet till försår jag
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

fanns bara 5 st och alla åkte med ....märkte det inte förrän jag kom hem.... Men alla fungerar ju utmärkt att dricka ur .... och lite charmigt ju när inte alla är exakta.....

Comment

Ursprungligen postat av Lea Visa inlägg
        fanns bara 5 st och alla åkte med ....märkte det inte förrän jag kom hem.... Men alla fungerar ju utmärkt att dricka ur .... och lite charmigt ju när inte alla är exakta.....
        Ja det tycker jag, inte maskingjorda,
        gjorda med mänsklig hand
        Hirvi
        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

ja ....precis..... glaset får ju mer liv.....när det görs med känsla.....och inte av en maskin....

Comment

Vet någon om dessa glasen gjorts på många glasbruk..eller om Ander är pappan till modellen..har sex sådana höga gröna o sex gulbruna som jag funderat massor över..vill bara tillägga att det är mycket trevliga glas att dricka ur

Comment

De bruna glasen är också från Lindshammar och Gunnar Ander.
              "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
              Konfucius

Comment

Ballonggreven..dig tycker jag om trots dina spindlar vad jag har funderat på dessa glas..det är ett av favoritglasen här hemma..alla finska glas till trots tack såmycket för ditt svar..nu en följdfråga-...jag har dem även i mindre modell..i samma gröna o bruna..men även i en dovt blå färg...samma pappa??

Comment

Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägg
                  ...nu en följdfråga-...jag har dem även i mindre modell..i samma gröna o bruna..men även i en dovt blå färg...samma pappa??
                  Jepp! Det är en stor glasservis. Massor med delar.
                  "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                  Konfucius

Comment

Toppen..tackar massor

Comment

Kul tråd!http://www.precisensan.com/antikforu...t=gunnar+ander
                      Gud gjorde några perfekta huvuden,
                      resten satte han hår på.

Comment

Working...
                      X