Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den yttersta perfektionen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Den yttersta perfektionen

Jag har bytt till mig en karaff ur serien Hörningsholm Gerda Strömberg Strömbergshyttan. Jag dristar mig nog att säga att detta är den yttersta perfektionen vad gäller modernt glas. Rikligt dekorerad, men inte för mycket. Ton i glaset men inte för mycket. Helt enkelt riktigt stilfullt. Naturligtvis enligt mitt sätt att se på det
    Bifogade filer

Ja, men "modernt glas" kan väl bara appliceras på tidsperioden den kom till. Ser inget modernt alls över denna... Men jag kan hålla med om att den är snygg!

Comment

Du har rätt, självklart. Men du vet jag är ju en sådan där antiksnubbe med det gamla synsättet. Antikt = över hundra år gammalt, allt som är nyare är modernt. Lite trångsynt

Comment

Eftersom tiden har gått så får vi dra till med 150år för att det skall bli antikt.
        Inget fabrikstillverkat mojs utan prylar från skråväsendet för i annat fall är det nytt.
        Karaffen var ovanligt bra för att vara nytjack.
        Det är lite kul att vara "antik", dessa "fabriksmiljöer" är inget vidare. Löpande band är för rationellt, skaparen ha tappat förmågan att bara tänka på att utföra bästa möjliga arbete utan slanten som inbringas går före, JOBBIGT!

Comment

Working...
        X