Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Coctailglas 50-tal

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Coctailglas 50-tal

Fyndade muntert dessa delikata glas idag för en femma styck. Olivslipning vid cuppans underkant och graverade ränder. Funderar lite åt Johansforshållet men har egentligen ingen susning om ursprunget...

Nån som känner igen dem? höjd 11.3 och 8.6 cm i diameter.
    Bifogade filer

jag vet inte var dom är ifrån men vilka häftiga glas där gjorde du ett kap, du vet väl om sidan glasboden där kan du nog hitta och identifiera dina glas....en gissning från mig när jag kollade glasen igen elis bergh kosta men det är en gissning
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Nu har jag i sakta mak scrollat ned den förträffliga sidan men tyvärr kom jag ingenstans med Kosta. Arbetstiden kommer i vägen men tänkte prova Orrefors under kvällen. Har varit på glasbodens sida tidigare men av någon anledning har den fallit ur minnet, ska inte ske igen, så tack Harley!

Comment

Jag sålde nyligen några liknande glas, ett av glasen var etikettsignerat Johansfors. Mina glas hade bara fyra graverade ränder, men annars så är de väldigt lika!
        Bifogade filer

Comment

Working...
        X