Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flipp eller flopp?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Flipp eller flopp?

Hej!

Var på en bond auktion och hittade dessa glas. Köpte dem för att jag kan använda dem tillsammans med mina Boda Bouquet vinglas, stjärnan är naturligtvis inte densamma med nästan.
    Självklart är jag lite nyfiken på ursprunget och hoppas på att någon kunnig kan hjälpa mig. Jag är vet ingenting om glas och bruk osv men är nyfiken. Glasen känns gamla och punchmuggen känns inte som den hör hemma i vår tids serviser?

Tacksam för hjälp
    Marie-Helene
    Bifogade filer

Definitivt en "flipp" om du köpt den som komplement till din Boda-servis! Bra idé!

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med identifiering av servisen men det kan säkert någon anan.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Jo det var så jag tänkte när jag köpte dom, glasen är felfria och inte ett enda är lika, åtta av varje gjorde att jag inte kunde låta bli oavsett var de kommer ifrån.

Comment

Ingen som har ett tips?

Är det ingen som kan ge mig ett tips om denna servis, jag är tacksam för det
        lilla.
        M-H

Comment

Jag har försökt hitta dina glas på den här länken men lyckades inte. Du kan prova själv:

Gå in på glasidentifieringsguiden.

Comment

dom påminner om glas från rejmyre 50 tal tyvärr kan jag inte tyda vad som står i katalogen det är sktivet i snirklig skrivstil
            behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Jag känner inte heller igen mönstret på dina glas och det kan nog bli svårt att hitta tillverkaren, de kan vara gjorda på ett dussintal olika glasbruk.
              Kristall är jättesvårt att identifiera då det finns hundratals olika slipningar och varianter och bara en bråkdel av detta finns i brukens kataloger.
              Ålder på dina glas? tja, nånstans mellan 50 och 100 år verkar troligt.
              Men det är helt klart fina glas du köpt!

Legion

Comment

Tusen Tack!

Tack för den informationen, som jag nämt tidigare kan jag ingenting om glas
                osv så jag är jätte glad för detta.

Ännu en gång
                Tack/ M-H

Comment

Working...
                X