jag undrar om det här kan vara en vas cardeu och dom svarta glasfaten solfjäder från gullaskruv
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
gullaskruv????
Collapse
X
-
Är inte säker på att jag håller med dig fär, harley. Cadeau gjordes såvitt jag vet bara som fat där "utbuktningarna" droppade neråt, jämför länken och bilden nedan:Ursprungligen postat av harley Visa inläggmen nog påminner vasen mycket om serien cardeu cjf
Många bruk hade för övrigt liknande produkter i sitt sortiment, ta bara "Hallon" från Orrefors som exempel...
Comment
-
behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
jo den är pressad hirviUrsprungligen postat av Hirvi Visa inläggÄr den inte pressad, så det har suttit en järnpuntel under slipningen.
Hirvibehandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Nej det liknar inte Cadeau ett dugg, vill jag påstå som har en hel del i den serien, och någon vas finns dessutom inte.Ursprungligen postat av harley Visa inläggmen nog påminner vasen mycket om serien cardeu cjf
Kolla om lilla fatet har samma pressning som det stora. Det kan vara Pukeberg.knappast meningslöst.
Comment
-
Jag har länge varit nyfiken på vasens ursprung, har flera st efterssom jag gillar bubbligt glas. Hittade den på silje-antiks hemsida, där uppges den vara designad av Saara Hopea, Nuutajärvo/Notsjö. Men av någon anledning så tycker jag inte att den känns som en Saara Hopea-vas.
Comment
Comment