Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gullaskruv????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• gullaskruv????

jag undrar om det här kan vara en vas cardeu och dom svarta glasfaten solfjäder från gullaskruv
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Cadeau är det inte, men faten ser mycket riktigt ut att vara Solfjäder.

Comment

men nog påminner vasen mycket om serien cardeu cjf
      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
        Är inte säker på att jag håller med dig fär, harley. Cadeau gjordes såvitt jag vet bara som fat där "utbuktningarna" droppade neråt, jämför länken och bilden nedan:

Många bruk hade för övrigt liknande produkter i sitt sortiment, ta bara "Hallon" från Orrefors som exempel...
        Bifogade filer

Comment

om man kollar botten så är det inte så många svenska bruk som slipade som en rund kant om det varit orrefors så hadde den med all säkerhet varit plan och kulslipad men det kan ju vara någon finsk oxå här kommer en bättre bild på botten
          Bifogade filer

Comment

Är den inte pressad, så det har suttit en järnpuntel under slipningen.
            Hirvi
            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
              Är den inte pressad, så det har suttit en järnpuntel under slipningen.
              Hirvi
              jo den är pressad hirvi

Comment

"Bubbelmönstret" påminner en del om ytan på värmeljusstaka som Rejmyre gjorde.
                Nej, det är inget loppspel.

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
                  Nej det liknar inte Cadeau ett dugg, vill jag påstå som har en hel del i den serien, och någon vas finns dessutom inte.

Kolla om lilla fatet har samma pressning som det stora. Det kan vara Pukeberg.
                  knappast meningslöst.

Comment

Jag har länge varit nyfiken på vasens ursprung, har flera st efterssom jag gillar bubbligt glas. Hittade den på silje-antiks hemsida, där uppges den vara designad av Saara Hopea, Nuutajärvo/Notsjö. Men av någon anledning så tycker jag inte att den känns som en Saara Hopea-vas.

Comment

Jeg så lige denne gamle tråd. Vasen er fra Rosice og er designet af Jan Schmid 1974.
                      hilsen Anne

Comment

Working...
                      X