Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Barokki Siiroinen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Barokki Siiroinen

Hej, kan någon hjälpa mig att reda ut begreppen? På flera tyska sidor benämns denna skål heta Barokki och vara gjord av Siiroinen. Letar man dock på finska sidor så ser Barokki helt annorlunda ut. Om man nu antar att finnarna vet vad de pratar om så vad heter då min skål? Har två stycken en grön o en i klarglas, höjd 20cm diameter 18 cm. Tacksam för hjälp .
    Bifogade filer

Här är en tidigare tråd http://www.precisensan.com/antikforu...hlight=Barokki
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Tack, läste tråden men blev inte mycket klokare ändå. De Barokki av Siiroinen jag sett tidigare liknar inte alls mina skålar.

Comment

Vad jag förstår så är detta inte Barokki och inte något av Siiroinen att döma av de bilder jag sett.
        Jag misstog mej också tidgare.
        Min, som är i klarglas, har en väldigt trist ton och glaset är matt och tråkigt. Detta, tycker jag, gör det troligt att glaset inte har någon namngiven designer.
        Men...............jag vet inget säkert.

Comment

Ja då har finnarna rätt o tyskarna är ute o cyklar med andra ord. Var min känsla ochså då som sagt alla Barokki jag sett varit helt olika mina skålar.

Comment

Working...
          X