Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mysko glas med timglasfot

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Mysko glas med timglasfot

Hittade dessa två läckra vinglas(?) med timglas/klumpfot. Definitivt munblåsta med lite bubblor och antydan till slirigheter. Botten av foten är slipad matt.
    Säljaren hade skrivit "Kosta?" på dem, men Kosta står inte överst på min lista över misstänkta bruk. Danska?
    Bifogade filer
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Har sett en del glas från trelleborg med den foten.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Liknar inget trelleborgsglas jag har sett.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

Lyfter frågan.
        Konfucius

Comment

har sett glas av göran wärf som är liknande dina i modellen ...ps har inte du semester var är ölen
          behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ligner litt på Princess fra Kastrup Glasverk, 1957. men den har en boble i foten. Glashistorisk selskab. Lenken ligger i lenkarkivet, - jeg har enda ikke lært meg å hente den direkte inn Jeg tror kanskje Danmark eller Finland? mvh

Comment

jag funderar på om du skall kolla upp om inte glasen kan vara finsk design av tapio wirkala eller timo sarpaneva
              behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Kollade upp i iittalaboken och hittade ett glas av Wirkkala som heter Briljant/Brilliant och som ser snarlikt ut på den lilla bilden i boken. Dock är deras glas lätt koniska medan mina är cylindriska.
                Konfucius

Comment

Working...
                X