Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

karaffin gate,lindstrand??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• karaffin gate,lindstrand??

hej jag undrar om någon kan säga exakt vem som står bakom den här karaffinen den är min absoluta favorit pjäs den är signerad orrefors 2868 alt. 2858, optikblåst väger ca 1.5kg och är utan korken ca 17.5 cm hög. om det är någon som har en liknande kork som på bilden köper jag den direkt har lyckats spräcka den jag har i ena hörnet
    Bifogade filer
    Last edited by harley; 2008-05-30, 22:15.
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

orrefors karaff

är det ingen som vet vem som står bakom denna orrefors karaff ingen gissning eller fundering OBS är det någon som har en liknande propp och vill sälja jag köper den direkt
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Svårt att ersätta en skadad propp, då dessa är inslipade i karaffen och således unika
      DG

Comment

jag vet lasse men är den minst 14mm i diameter ut i spetsen kan jag slipa in den själv så är det någon som har en liknande kontakta mig

Comment

slipa till det som är kvar, vad jag kan se så behöver det inte se så illa ut.

Comment

kanske så, eller att du tunnar ut överdelen där flisan är borta
            Bifogade filer

Comment

hej daniel.s det såg inte så illa ut faktiskt jag har inte kommit så långt med datamaskinen än så jag kan inte göra såna bilder men det var ingen dum ide tackar

Comment

Jag tycker det ser ut som en Palmkvist????
                --eller hur det nu va.

Comment

Working...
                X