1. Upptäckte att jag hade behov av nya glas
och införskaffade 2 st av dessa bruna. Fotplattan är lika stor som mynningen vilket inte riktigt framgår av bilden. Om någon har Antikvärlden nr 6 sid 26 så påminner dessa ganska exakt som de blå snappsglasen som visa ihop med Gates Salut. Enda skillnade är att dessa är bruna och i ölglasstorlek.
2. Hittade ett fyrdelat fat som passar bra till lite olika plock men det vekar ganska nytillverkat så det kanske är IKEA (men varför görs dessa fat med sluttande skiljekanter så att där de möts i mitten ör så låg att man knappt ha något med vätska i. Tex 4 sorters sill)
3. Sist en skål på fot (vilket jag verkligen har behov av
) till gräslöken. Den är pressad i 3 delad form och är i storlek med karamellskål eller stor sockerskål. Väldigt gulaktig i glasmassan vilket inte framgår av bilden.
Kan någon identifiera något av dessa föremål?
och införskaffade 2 st av dessa bruna. Fotplattan är lika stor som mynningen vilket inte riktigt framgår av bilden. Om någon har Antikvärlden nr 6 sid 26 så påminner dessa ganska exakt som de blå snappsglasen som visa ihop med Gates Salut. Enda skillnade är att dessa är bruna och i ölglasstorlek.2. Hittade ett fyrdelat fat som passar bra till lite olika plock men det vekar ganska nytillverkat så det kanske är IKEA (men varför görs dessa fat med sluttande skiljekanter så att där de möts i mitten ör så låg att man knappt ha något med vätska i. Tex 4 sorters sill)
3. Sist en skål på fot (vilket jag verkligen har behov av
) till gräslöken. Den är pressad i 3 delad form och är i storlek med karamellskål eller stor sockerskål. Väldigt gulaktig i glasmassan vilket inte framgår av bilden.Kan någon identifiera något av dessa föremål?
Comment