Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tillbringare i blått glas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• tillbringare i blått glas

hej jag undrar om någon vet vid vilket glasbruk och vem som tillverkat den här kannan
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Den var himla stilig, om jag får säga det! Nu vet jag ju att man inte ska identifiera glas på färgen, men jag tycker ändå att färgen indikerar Åfors (och formen tycker jag känns svensk). Kanske kan vara värt att Googla en liten stund och se om nåt dyker upp?

Comment

Fin kanna!
      Är det luft i grepen på den, det ser så ut!
      Hirvi
      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

hej hirvi ja det är luft i grepen. jag undrar om inte den här blå färgen heter aqvamarinblå?
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Möjligt att färgen heter så!
          På fyllehundar ar det vanligt med luftgrepe,
          mycke fint här oxå!
          Hirvi
          SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Undrar om det inte är en Sandvikare
            DG

Comment

Hej LasseC. Välkommen tillbaka. Nu blev jag glad!
              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

hej lasse c har själv varit inne på hald det är hans graciösa lite uppkäftig stil och färgen stämmer med en större kanna hald designat

Comment

Den är lite släkt med min avatar, i alla fall när det gäller uppkäftigheten
                  Nej, det är inget loppspel.

Comment

hej mochens_gubbe har du möjlighet att lägga in en bild : nu vet jag vad avatar är ja den påminner om din avatar mochens_gubbe
                    Last edited by harley; 2008-06-02, 00:25.

Comment

lyfter frågan igen kan det vara en karaff från sandvik av hald eller gate eller är jag helt fel ute om jag tror det

Comment

Jag är lika novis.

Jag köpte denna kanna och är likaså helt ovetande vem är som är tillverkaren. Denna färg på massan använde Kaj Franck och Nanny Still ganska ofta. Click image for larger version

Name:	3353 Dec. 16 20.12.jpg
Views:	1
Size:	34,6 KB
ID:	570175 Click image for larger version

Name:	3351 Dec. 16 20.12.jpg
Views:	1
Size:	28,7 KB
ID:	570174

Comment

Working...
                        X