Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

verk av Uno Westerberg? Pukeberg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• verk av Uno Westerberg? Pukeberg

Är detta 16 cm höga hästhuvud från Pukeberg ett verk av U.Westerberg eller står ngn annan från glasbruket som kreatör? vem i så fall?
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Tycker om detta Forum, men tråkigt att det tar så lång tid med svar! Jag har inte bråttom, mne jag ser att det tar lång tid.....hm...

Comment

Gillar också detta forum och tycker liksom Kecke ibland att det är viktigare att vi pratar med varandra än att vi får rätt svar på våra frågor... Om svaren dröjer härinne så kanske man har ställt dem på fel plats? Det kanske är i kön till Antikrundan man ska ställa dem?

Comment

rätt så! Peter. Huru som var jag väldigt ivrig och svaret har jag fått. Det var Uno Westerberg! Vet med mig att jag sett andra föremål med samma formspråk från Pukeberg och då vajade Uno förbi som "en kanske". Hade för ett tag sedan ett hund/katthuvud signerad Höglund som påminde väl om denna teknik men Höglunds former var ju lite egna.

Comment

Uno Westerberg designade tydligen också mycket lampor. Här är två golvvaser jag har designade av Uno, frostade med vitt underfång, 50 respektive 44 cm höga.
          Bifogade filer

Comment

Working...
          X