Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sodaglas från Sandvik???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Sodaglas från Sandvik???

Känner någon till ursprung för den här karaffen/flaskan? Jag tror det skall vara en propp i den men det fanns ingen sådan när jag hittade den i vilket fall! Höjden är drygt 21 cm.
    Hälsningar
    Söffe
    Bifogade filer

Onekligen likt Gates produktion vid Sandvik, men jag hittar den inte i mina kataloger tyvärr.
    DG

Comment

Visst äe det Simon Gate. Nummer G 558 i katalogen.
      En något dammig bild på hur proppen ser ut.
      Bifogade filer

Comment

Hade han Ulferic inte en massa Sandviksglas också Det klart vad saknas där.

G558 saknas i min katalog nr7 557 finns sen ett hopp till 561
        DG

Comment

Skålen till hö. om frukten är det gate? Benet påminner om hans glas-serie...?????????
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Jag hittar inte den heller Tycker inte att "nervikningen" på kanten är Gates stuk
            Ulferic har säkert svaret.
            DG

Comment

Sängliggande med ryggen. Får släpa mig fram till datorn. Därför något sporadiskt med inlägg från min sida.
              Jodå skålen är Gate. Nummer G 641. Har inte köpt något av Gate eller Hald och Sandvik på länge. Sanningen är att det mesta tyvärr står undanställt i en garderob. Plötsligt vaknar intresset igen och sakerna plockas fram.

Comment

Nån som har en lös propp, till min karaff, liggande? Misstänker att det blir svårt att få tag i en sån, men tack för informationen i vilket fall!
                Söffe

Comment

Working...
                X