Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blå vas?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Blå vas?

Den här vasen har jag köpt för en guldpeng. Höjd 20cm, diam. uppe5cm och botten 6cm. Tror inte att den är svensk. Har någon en idé om vem osv?
    Bifogade filer

Ingen idé men jag måste säga att den har en ovanligt vacker botten.

Comment

Så här i årets elfte timma... ingen som har någon idé om min vas?

Comment

Hej Kolmårdstrollet.

Jag har precis hittat till den här sidan och får se något jag tror jag kan ge Dig ett svar på.

Vasen skall nog inte vara graverad från början. Den har nog fått utsmyckningen i efterhand. Den är nog ialla fall designad av Bo Borgström, alltså Åseda. Om det är 60 eller 70-tal törs jag inte säga. Men, den är en Borgströmare. Jag har en större sådan, utan gravyr som är etikettmärkt med Bo Borgström. Du ser den i mitten av bilden.
        Hälsningar
        mammacala i Falun
        Bifogade filer

Comment

Tack för ditt svar mammacala. Jag ser att din vas har tjockare "väggar" än min vas, men det verkar vara samma sorts taggar i botten. Om min vas är en Borgström antar jag att någon glasförädlingsfirma gjort graveringen. Den är signerad i botten med något som med en kvalifiserad gissning kan vara 48anna A .

Comment

Ja, det kan nog vara så. Jag har en annan Borgströmare som någon också varit och testat gravyrkonsten på. Känns lite tråkigt, men så är det ju ibland. Kul att fler än jag uppskattar Åsedaglas...
            Ha de'

Comment

Working...
            X