Denna vas är ett arvegods och personen lever följdaktligen inte varför jag inte kan ställa frågan. Hur gammal kan den vara och finns det något som kan avslöja formgivaren eller är den massproducerad?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vas på fot
Collapse
X
-
Pst! Det är ingen motsättning mellan "formgiven" och "massproducerad"... Har formgivaren väl ritat en ritning kan man göra hur många ex som helst av den. En formgivare arbetar mycket sällan själv i det material han/hon gör ritningar åt.
Jag tycker det här ser ut som sent 30-tal/tidigt 40-tal. Lite försök till funkis-form med refflorna, men samtidigt lite för gulligt med fåglarna. Jag skulle bli mycket förvånad om någon mer känd designer lagt ner arbete på att formge denna...
-
Så sant, jag är tanklös iblandUrsprungligen postat av Peter S Visa inläggPst! Det är ingen motsättning mellan "formgiven" och "massproducerad"... Har formgivaren väl ritat en ritning kan man göra hur många ex som helst av den. En formgivare arbetar mycket sällan själv i det material han/hon gör ritningar åt.
Då har man prylar el mass ....Ursprungligen postat av nisse 8 Visa inläggDetta mönster har jag sett på en rak vas, vet inte om jag har den själv eller om jag sett den på auktion
Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör
Comment
Comment