Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rundmagad vas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Rundmagad vas

Ca 13 cm hög,osignerad. Det finns många att välja på, någon som har en hint? Har googlat både Wärff och Sarpaneva utan att hitta denna, fler förslag?
    Bifogade filer
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Varför inte Landberg eller Morales-Schildt, tycker att den passar in på båda dessa formgivare.

Comment

Satt igår kväll och letade i litteraturen men fann inget mer. Ska senare söka på dina namnförslag, hoppas att det ger utdelning. Så mycket tid nedlagd bara för att man är nyfiken.......
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Varför inte Palmqvist.
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Den känns inte Palmqvistisk tycker i varje fall jag.

Comment

Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
            Den känns inte Palmqvistisk tycker i varje fall jag.
            Jag håller med. Får mer en känsla av att det är en variation på ett Vicke Lindstrand-tema gjort på något av de mindre bruken, men jag ska dyka ner en sväng i kuranterna ikväll och se om jag hittar nåt...

Comment

Var ett tag inne på wirkkala men ger upp för dagen, det finns för mycket att leta igenom. Får hamna i den allt större UFOlådan tills lusten faller på igen.

Comment

Eller hittade du något cjf?

Comment

Såg två stycken inom loppet av några dagar, bägge hade grova kalkbeläggningar så de fick stå kvar. Ingen av dem var signerad i varje fall.
                  Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Hej
                    Jag har vas som liknar din. Den har etiketten kvar och kommer från kosta boda full lead crystal handmade. signerad kosta 47802 wärff.

mvh

Helen
                    Bifogade filer
                    Last edited by Hera73; 2007-11-12, 15:39. Anledning: lägga till en bild

Comment

Working...
                    X