Ursprungligen postat av madame_on_fire
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Blågrönt glas i massor!
Collapse
X
-
Fick du någonsin veta vem som gjort dessa vaser? Jag har fyndat två stycken av den stora varianten häromdagen, den ena var lite tjockare glas än den andra(?)Ursprungligen postat av madame_on_fire Visa inlägg..och här kommer två vaser. Den stora är det enda i samlingen som har originaletiketten kvar, och etiketten är i mycket dålig kondition. Den är rund, vit eller beige, och det står "MADE IN SWEDEN" runt i en ring.http://www.porslinsbloggen.se/
Comment
-
Vem har designat Puck och vilket glasbruk?Ursprungligen postat av madame_on_fire Visa inläggKecke, ja, det finns ränder.. De är inte jättesmala, men det finns några ränder på varje sida i glaset..
Måste också visa när jag invigde mina Puck dessertskålar, som jag turligt nog hittat i rätt kulör.
Comment
-
Mönstret är detsamma, formen annorlunda. Foten är inte helt ihålig. Hur ser din ut madame...?Ursprungligen postat av madame_on_fire Visa inläggJag visar min glas-samling av blågrönt konstglas. Den innehåller än så länge bara 21 föremål, men växer ständigt!
Kommentera gärna massor och skriv allt ni vet om mina föremål.
Föremål 1;
Jag börjar med min favorit, en konfektskål från Elme Glasbruk i Älmhult, Småland. Har sett de här i rökfärgat och brunt också. De förekommer med det här mönstret som sockerskålar och gräddkannor också, har jag sett.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Comment
-
You're welcomeUrsprungligen postat av Äjth Visa inläggAh, den har ett mönsternamn, trevligt. Tack Tallen.
http://www.porslinsbloggen.se/
Comment
-
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Behaglig färg, många fina saker. Jag har inget att berätta om dem, utan ska i stället helt fräckt bidra med min egen lilla blågröna grupp, som passar så bra till. Speciellt till den första, tycker jag. Femtiotalskänsla i mönstren. Förresten så tycker jag med att burken med lock är jättefin. Låt den vara med även om den visar sig vara ny!
Comment
Comment