Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vicke Lindstrand igen.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vicke Lindstrand igen.

Vill bara kolla med er experter om dessa två signeringar kan stämma ihop med vad Vicke Lindstrand har gjort..

Kort sagt.. finns dessa signeringar???

KOSTA LH 1674/28

KOSTA LH 1031

Verkar vara bäst att kolla innan man är på g o shoppa igen

har tyvärr inga bilder på dem men den översta är grönaktig och liksom randig medan den andra är skimmrande blå med vita ränder.. HM! det blev svårt att förklara..

Tackar på förhand för all er hjälp

Mvh
    Katten123

1031 är ett fat och 1674 en vas som ska vara ca 25 cm hög och har samma mönster som denna.
    I’m a real mean bitch!

Comment

Ja herregud vad säger man.. Du har hittat rätt vaser Maria! Det var dem jag var nyfiken på men ville kolla upp innan jag gav mig in på nåt!

Detta gör ju helt klart att jag INTE kommer att lägga nåt bud på dessa oavsett att de är jätteläckra!

Älskar Vicke Lindstrands verk men nu tyckar att det börjar osa väldigt hett på den "falsksignerade" marknaden. Inte kul alls

Vet inte om man får skriva så här men jag tar risken! Vad f----n är det för fel på folk! Driver pengar dem så fruktansvärt

Hoppas ingen tar illa upp för mitt "lilla" utbrott men detta är en aning jobbigt

Ett jättetack för hjälpen!

Mvh
      Katten123

Comment

Ang. "falsksignerade" Vicke Lindstrands verk så kan jag bara instämma att det verkar krylla av sk. "falsksignerade" alster.
        Jag tittar direkt om den fyrkantiga stämpeln finns med under, finns den inte är jag inte intresserad.
        Det är en FOBI jag utvecklat då jag sett både en & flera riktigt fulsignerade V.L

Tyvärr så verkar det finnas gott med skojare som gärna poppar upp bådee det ena å andra.

Comment

Ursprungligen postat av Retro70 Visa inlägg
          Ang. "falsksignerade" Vicke Lindstrands verk så kan jag bara instämma att det verkar krylla av sk. "falsksignerade" alster.
          Jag tittar direkt om den fyrkantiga stämpeln finns med under, finns den inte är jag inte intresserad.
          Det är en FOBI jag utvecklat då jag sett både en & flera riktigt fulsignerade V.L

Tyvärr så verkar det finnas gott med skojare som gärna poppar upp bådee det ena å andra.

Tyvärr så fanns syrastämpeln bara under ett visst antal år. Synd att missa de andra årens, stora, produktion.
          Här är en äkta med olika bakgrund.
          Bifogade filer
          Last edited by Sladden; 2007-09-01, 17:41.
          Gud gjorde några perfekta huvuden,
          resten satte han hår på.

Comment

Varför chansa när det finns säkra kort med i leken som har "syrastämpeln"

Visst hittar jag en höstvas av LH för 1000kr utan syrastämpeln så kan jag höfta till, men skulle aldrig lägga 10.000-25.000kr då risken är stor att någon skojare har varit framme och "HOTTAT" på vasen.

Comment

Vill man hitta en udda & unik V.L... försök hitta en osignerad *ironi*

Comment

Jag har en annan variant. Ett fat som enbart har syrastämpeln, ingen signering i övrigt.
                Gud gjorde några perfekta huvuden,
                resten satte han hår på.

Comment

*s* ......

Comment

Ursprungligen postat av Retro70 Visa inlägg
                    Varför chansa när det finns säkra kort med i leken som har "syrastämpeln"

Visst hittar jag en höstvas av LH för 1000kr utan syrastämpeln så kan jag höfta till, men skulle aldrig lägga 10.000-25.000kr då risken är stor att någon skojare har varit framme och "HOTTAT" på vasen.
                    Jag skulle inte lägga 10-25 tusen på något som jag inte har tillräcklig kunskap att bedöma själv. Möjligen om jag litade på säljaren till 100 procent (bekant eller långvarig affärskontakt).

Comment

Mellan vilka år användes syrastämpeln, ngn som vet? Har oxå ett fat med syrastämpel men enbart graverad LH 427/65. Syrastämpeln i en fyrkant m. texten Lindstrand Kosta. Är inte säker på siffrorna. -65 kan det vara årtalet?
                      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Nop, det är inte årtal. Det första är modellnumret. Efter snedstrecket brukar anges ett nummer för varianten, t ex storlek. Jag har läst någonstans att den fyrkantiga syrastämpeln bara användes de första åren fram till 1952. Vicke kom ju till Kosta från UE 1949 (på hösten om jag inte minns fel) så om man bara accepterar alster med denna märkning så ger det ett begränsat utbud om man så säger.
                        Last edited by Jonny Mårtes; 2007-09-03, 12:21.

Comment

Tack Jonny Mårtes!
                          Så denna märkning användes mellan -49 och -52 ? Det vore bra att få det verifierat. Är det ngn som har litt. om Kosta och deras märkningar?
                          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Som jag sa vill man ha en udda & unik V.L vas satsa på en osign. innan alla blir signerade av alla dessa clowner som gör allt för att tjäna cash.

Comment

Working...
                            X