Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bordsljusstake Med Underlig Signatur

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Bordsljusstake Med Underlig Signatur

Ca 12 cm hög. Ser ut att vara handgjord. Undrar vad stämpeln betyder. HG MB. Jättefint om ngn vet.
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

En gissning: Holmegaard Glasvaerk, Michael Bang. Han var i alla fall verksam där 68-74, enligt en av mina böcker...

Comment

Tack Cjf!
      Jag hade allt en tanke på Holmegaard men jag har aldrig sett den märkningen. Var befinner vi oss i tiden?
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Vågar inte svara annat än det som står ovan, dessvärre. Min gissning är främst baserad på bokstavskombinationerna i märkningen...

Comment

Den ser ut som Holmegaard på formen...

Jeg kjøpte en liten glasskrukke idag med liknende signatur:

Mener å huske jeg har sett samme gjenstand før et sted, men jeg husker ikke hvor... Signaturen er "HG 89". Kan HG stå for Hadeland Glassverk? Kan ikke huske å ha sett de signere med noe annet enn "Hadeland" tidligere...

Vet noen hva det som står på utsiden betyr? Antar det er latin el.l.

Bård

Comment

Är det inte en sådan kopia av ett gammalt apoteksglas som apotekssamfundet (tror jag det heter) gör en gång per år (eller gjorde) har en bild någonstans med en kopia av en gammal flaska. Ska se om jag hittar bilden.
            mvh

Comment

Ursprungligen postat av LasseC
              Är det inte en sådan kopia av ett gammalt apoteksglas som apotekssamfundet (tror jag det heter) gör en gång per år (eller gjorde) har en bild någonstans med en kopia av en gammal flaska. Ska se om jag hittar bilden.
              Jeg er ganske så sikker på at det er en kopi, ja, for jeg tviler sterkt på at de signerte apotekerglass da de ble laget orginalt

Bård

Comment

Idag fant jeg faktisk en liten brosjyre som tilhører apotekflasken på samme bruktbutikken som jeg kjøte den, og jeg kan bekrefte at HG står for Holmegaard Glassverk.

Når det gjelder apotekerflasken, så lagde Holmegaard kopi av en gammel apotekerflaske hvert år fra 1975 til iallefall 1989. Flaskene er fremstilt etter omhyggelig analyse av orginalflaskene og blåst ved hjelp av de gamle metoder.

Bård

Comment

Ursprungligen postat av Banden
                  Idag fant jeg faktisk en liten brosjyre som tilhører apotekflasken på samme bruktbutikken som jeg kjøte den, og jeg kan bekrefte at HG står for Holmegaard Glassverk.

Når det gjelder apotekerflasken, så lagde Holmegaard kopi av en gammel apotekerflaske hvert år fra 1975 til iallefall 1989. Flaskene er fremstilt etter omhyggelig analyse av orginalflaskene og blåst ved hjelp av de gamle metoder.

Bård
                  Ett riktigt 766-objekt med andra ord.
                  "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                  Konfucius

Comment

Här är min flaska som också är en noggrann kopia av en gammal flaska
                    Bifogade filer

Comment

Ifølge informasjonen som fulgte med krukken jeg har ble din reprodusert i 1981.

Bård

Comment

Danskarna visar riktiga grejor, fy på sig!

Comment

Tack Banden!
                          --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Signaturen "HG MB" betyder helt sikkert: Holmegaards Glasværk - design Michael Bang.

Comment

Apoteksflaska på Tradera!

Det ligger en apoteksflaska från Holmegaard ute på Tradera nu!

Med lite mer info än vanligt!
                              Bifogade filer

Comment

Working...
                              X