Ca 12 cm hög. Ser ut att vara handgjord. Undrar vad stämpeln betyder. HG MB. Jättefint om ngn vet.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bordsljusstake Med Underlig Signatur
Collapse
X
-
Den ser ut som Holmegaard på formen...
Jeg kjøpte en liten glasskrukke idag med liknende signatur:

Mener å huske jeg har sett samme gjenstand før et sted, men jeg husker ikke hvor... Signaturen er "HG 89". Kan HG stå for Hadeland Glassverk? Kan ikke huske å ha sett de signere med noe annet enn "Hadeland" tidligere...
Vet noen hva det som står på utsiden betyr? Antar det er latin el.l.
Bård
Comment
-
Jeg er ganske så sikker på at det er en kopi, ja, for jeg tviler sterkt på at de signerte apotekerglass da de ble laget orginaltUrsprungligen postat av LasseCÄr det inte en sådan kopia av ett gammalt apoteksglas som apotekssamfundet (tror jag det heter) gör en gång per år (eller gjorde) har en bild någonstans med en kopia av en gammal flaska. Ska se om jag hittar bilden.
Bård
Comment
-
Idag fant jeg faktisk en liten brosjyre som tilhører apotekflasken på samme bruktbutikken som jeg kjøte den, og jeg kan bekrefte at HG står for Holmegaard Glassverk.
Når det gjelder apotekerflasken, så lagde Holmegaard kopi av en gammel apotekerflaske hvert år fra 1975 til iallefall 1989. Flaskene er fremstilt etter omhyggelig analyse av orginalflaskene og blåst ved hjelp av de gamle metoder.
Bård
Comment
-
Ett riktigt 766-objekt med andra ord.Ursprungligen postat av BandenIdag fant jeg faktisk en liten brosjyre som tilhører apotekflasken på samme bruktbutikken som jeg kjøte den, og jeg kan bekrefte at HG står for Holmegaard Glassverk.
Når det gjelder apotekerflasken, så lagde Holmegaard kopi av en gammel apotekerflaske hvert år fra 1975 til iallefall 1989. Flaskene er fremstilt etter omhyggelig analyse av orginalflaskene og blåst ved hjelp av de gamle metoder.
Bård
"Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
Konfucius
Comment

Comment