Har idag varit på auktion och bl a ropat in en s k ?fyndlåda? i vilken fanns ett par saker jag ville ha. Gav 20 kr för hela lådan. När jag kom hem och packade upp prylarna låg dessa två glassaker i botten (se bilder).
Den första är en tung liten skål, 15 cm i diameter och 6 cm hög. Den har små ?prickar? i botten. Är signerad ?Orrefors CP 4217 131?. (Det skulle kunna vara HR17 istället för 4217 men jag tycker det är mest likt enbart siffror).
Det andra fatet har enbart etikett ?Orrefors Sweden?, är 18 cm i diameter och 4 cm högt.
Båda är i helt och oskadad skick.
Vem är denna/denne CP? Skulle bli glad att få veta.
Jag har tittat på Orrefors hemsida/formgivare men det finns ingen nu verksam där som kan ha dessa initialer.
Hoppas på hjälp från nå?n som vet. Tack på förhand, Tina
Den första är en tung liten skål, 15 cm i diameter och 6 cm hög. Den har små ?prickar? i botten. Är signerad ?Orrefors CP 4217 131?. (Det skulle kunna vara HR17 istället för 4217 men jag tycker det är mest likt enbart siffror).
Det andra fatet har enbart etikett ?Orrefors Sweden?, är 18 cm i diameter och 4 cm högt.
Båda är i helt och oskadad skick.
Vem är denna/denne CP? Skulle bli glad att få veta.
Jag har tittat på Orrefors hemsida/formgivare men det finns ingen nu verksam där som kan ha dessa initialer.Hoppas på hjälp från nå?n som vet. Tack på förhand, Tina
Comment