Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fruktskål från Royal Krona Sweden.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Fruktskål från Royal Krona Sweden.

Hejsan!

Skålen på bilderna fick jag när jag fyllde 40 år för länge sedan och hittade den nu på Tradera där en del kallar den för Frukt& Bär designade av Lisa Larsson men jag får det inte att stämma med vad jag hittar. Är det någon som vet vad den heter och vem som designat den så är jag tacksam för svar då jag tyvärr inte sparat kartongen till den.

MVH "ingbi"
    Bifogade filer

Skålen är tillverkad på Skruvs glasbruk och formgiven av Lisa Larson, har inte sett något namn nämnas ev vet cjf mer

I’m a real mean bitch!

Comment

Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
      Skålen är tillverkad på Skruvs glasbruk och formgiven av Lisa Larson, har inte sett något namn nämnas ev vet cjf mer
      Tack Maria! Letade lite på nätet och läste om glasbruket Royal Krona som var flera som gick ihop till ett för att öka försäljningen utomlands men sedan gick i konkurs. Ja denna fantastiska dam Lisa Larson är en mångsidig konstnär, som gjort så mycket fina saker i olika material.
      "ingbi"

Comment

också från Royal Krona/Skruf..... Edenfalk?

Hej!

Hittade dessa blåskimrande underbara skålar på två helt olika loppisar i glasriket på min intensivstudieresa i glas.
        Upplevde att de låg mycket nära de skålar jag åg på museét vid Skruf och speciellt Bengt Edenfalk.

Tacksam för mera information.....om någon har?

Glada hälsningar

Click image for larger version

Name:	P1020162.jpg
Views:	1
Size:	71,8 KB
ID:	565930Click image for larger version

Name:	P1020161.jpg
Views:	1
Size:	69,9 KB
ID:	565929

Comment

Det är en Holmegaard

Har nu kunnat identifiera min skål som dansk och Holmegaard.

Comment

Working...
          X