Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad står signeringen för?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vad står signeringen för?

Hej!
    Denna glasskål har en signatur som jag inte lyckas klura ut, eftersom jag inte riktigt lyckas tyda bokstäverna ens. Kan någon vänlig själ hjälpa till?
    MvhClick image for larger version

Name:	DSC_1690.jpg
Views:	1
Size:	56,9 KB
ID:	679580Click image for larger version

Name:	DSC_1679.jpg
Views:	1
Size:	78,4 KB
ID:	679581

DEK o modellnummer, Dekor Etsning Kosta, Ekeberga glasbruk sedermera SEA glasbruk

I’m a real mean bitch!

Comment

Tack!

Comment

Så SEA (Ekeberga) har alltså oxå gjort dessa sakerna m ränder i...? Skulle va roligt o se vilka glasbruk som gjort den här dekoren. Eller menar du att det där företaget köpte in glas fr andra glasbruk , märkte o sålde vidare.....den är ju väldigt lik ett askfat m etikett jag har nånstans fr Kalmar Glasbruk.
        Last edited by yvobra; 2017-02-28, 08:58.

Comment

Jag sammanfattade bara vad som har framkommit i tidigare trådar via cjf och Bay Åkerblom, kolla med Bay om han vet mer. Här står lite också https://www.glasriket.se/sv/sea-glasbruks-historia

I’m a real mean bitch!

Comment

Jag tänkte också på Kalmar Glasbruk och Tora pors eller Arnold Glave, men dekoren är ju inte sådär jättesignifikativ, säkert har andra gjort liknande, blivit influerade av varandra och signeringen talar ju sitt tydliga språk.

Den här skålen är ju väldigt lik din Anitaluna, utom färgen på ränderna:

Last edited by e_v_a; 2017-02-28, 12:51.

Comment

Tack för all intressant information, länkar etc. Mycket inspirerande!

Comment

Working...
              X