Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nån som vet nått om den här vasen?
Collapse
X
-
Hejsan.Ursprungligen postat av kjell åström Visa inlägg
Tror du att det är möjligt med en lite mindre bild så att hela vasen syns. Åtminstone på min dator ser jag bara
en del av vasen.
-
Svårt att säga men, tyckte först att den påminde om Börnevasen från 1948 men ändå inte riktigt. Jämför gärna med bilden. Finns säkert många liknande ute...Ursprungligen postat av Zeruel Visa inläggVasen vet jag inget om, men minska bilden lite åt dig kan jag i alla fall göra.
[ATTACH]146081[/ATTACH]
Comment
-
"Tack för tipset...ska googla hela natten på det. "
Vi har en Börne -vas å den är ca 22 cm hög mot den häringas ca 15 cm. Men visst ser tekniken ganska så lika ut.Ursprungligen postat av HgF Visa inläggMed de stora bilderna som underlag - skott från höften mot Edenfalk eller Gelin
Comment
-
Den här modellen - som nog finns i något minnesskrymsle i hjärnan hos varje enträgen loppisbesökare - finns troligen i flera storlekar. Jag känner vagt igen den sedan decennier tillbaka och jag kan nästan svära på att jag har sett den i - typ - 15 cm och även större, kanske uppåt 20 cm etc - som nämns här. Just denna "knubbliga" (ha ha - ett nytt ord) design är ju något attraktiv, så att man tittar lite extra var gång man ser en dylik stående på lopphyllan.
Comment
.
Comment