Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nån som vet nått om den här vasen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Nån som vet nått om den här vasen?

Ursprungligen postat av kjell åström Visa inlägg
    Hejsan.
    Tror du att det är möjligt med en lite mindre bild så att hela vasen syns. Åtminstone på min dator ser jag bara
    en del av vasen.

Comment

Med de stora bilderna som underlag - skott från höften mot Edenfalk eller Gelin

Comment

Vasen vet jag inget om, men minska bilden lite åt dig kan jag i alla fall göra.

Click image for larger version

Name:	1Yp1Cyx.jpg
Views:	1
Size:	149,5 KB
ID:	556410

Comment

Ursprungligen postat av Zeruel Visa inlägg
          Vasen vet jag inget om, men minska bilden lite åt dig kan jag i alla fall göra.

[ATTACH]146081[/ATTACH]
          Svårt att säga men, tyckte först att den påminde om Börnevasen från 1948 men ändå inte riktigt. Jämför gärna med bilden. Finns säkert många liknande ute...
          Bifogade filer

Comment

"Tack för tipset...ska googla hela natten på det. "

Ursprungligen postat av HgF Visa inlägg
            Med de stora bilderna som underlag - skott från höften mot Edenfalk eller Gelin
            Vi har en Börne -vas å den är ca 22 cm hög mot den häringas ca 15 cm. Men visst ser tekniken ganska så lika ut.

Comment

Tycker det ser ut som att vasen är avkapad och slipad, kanske med 7cm då.

Comment

Den här modellen - som nog finns i något minnesskrymsle i hjärnan hos varje enträgen loppisbesökare - finns troligen i flera storlekar. Jag känner vagt igen den sedan decennier tillbaka och jag kan nästan svära på att jag har sett den i - typ - 15 cm och även större, kanske uppåt 20 cm etc - som nämns här. Just denna "knubbliga" (ha ha - ett nytt ord) design är ju något attraktiv, så att man tittar lite extra var gång man ser en dylik stående på lopphyllan.

Comment

Working...
                X