Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

orrefors

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• orrefors

Hej!

Hitta idag en jättefin vas på en loppis,under var det graverat orrefors 2037 och där emellan såg det ut som det var ett namn också men kunde inte tyda riktigt och även en fin bild graverat på vasen,kostade 190 kr skulle vilja veta om vasen är värd detta eller någon som vet vad den kan vara värd?

tacksam för svar

Om det står 2037 så är bokstäverna Fa. F=Edvin Öhrström, a = slipad.

Finns med i priskuranten 1939 men kan ha gjorts betydligt längre.
    Värdet har jag ingen aning om.
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Såg att du skrev fin bild graverad på, den här vasen som jag menar är med slipade spår. Har du ingen bild att visa?
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

orrefors

Hej!
        jag kan inte så mycket vad menar du med slipad? Köpte den aldrig men den är kvar till nästa vecka vet jag.

Comment

Nu är det lite sent men ska ta några bilder imorgon. Är du säker på att det står 2037?

Comment

Hej! tingeling

Jag är säker att det står 2037 ,ska försöka att lägga in en bild till helgen,den kosta 190 kr är det värt priset?

Mvh bubbla

Comment

Handlar alltid med hjärtat inte med huvudet så det ska jag inte svara på,är jättedålig på priser. Känn efter om du vill ha den så mycket att den är värd priset, gå inte på vad andra säger. Men 190 är väl inte dyrt för en Orreforsvas.

Comment

orrefors

Hej Tingeling!

Hade du några bilder??

Comment

Den första är graverad, den andra är slipad.Sen finns det olika varianter inom det graverade och slipade, få se om inte Hirvi tex kan förklara bättre.
                  Bifogade filer

Comment

orrefors

Hej igen Tingeling!

Den ser mer ut som den första bilden,vilket årtal kan det då vara?
                    jag minns inte riktigt var det var för bild på men jag återkommer om det.

Mvh bubbla

Comment

Utan bild är det svårt att säga något om din vas, gravera bilder på glas har man gjort under låååång tid.

Titta under äldre diskussioner pådet här forumet och Lars Kallin har gjort en hemsida som är bra för den som är nyfiken på glas

Comment

hej

Jag kanske verkar tjatig men finns det ingen här som vet värde på vasen m.m

bubbla

Comment

den graverade vasen kostar i dagens läge inge större summor. Ett par hundra är ytterst rimligt.

Comment

Working...
                          X