Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Timo Sarpaneva signerad äggformad vas från 1956 värde?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Timo Sarpaneva signerad äggformad vas från 1956 värde?

Hej, jag undrar över värdet på en Timo Sarpaneva vas. Den är äggformad och jag hittar väldigt lite information om den på nätet när jag googlar runt. Finns det någon här som vet något om dess värde, jag tror den är ovanlig och dyr ;-) men jag vet inte säkert! Tacksam för hjälp på traven...

Mvh
    Marianne
    Bifogade filer

Hej

Jeg kan ikke huske å ha sett denne til salgs på en stund, men tror den er uvanlig og en av Sarpanevas mer ettertraktede glassvaser. Det ligger noe baki hjernebarken om Triennalen i Millano i 1954 eller 1957, men jeg det er jeg mer usikker på. Noen eksakt pris tør jeg ikke spå, men det er kanskje noen andre som vet?

mvh
    Banden
    Norge

Comment

Hej, ja det kan stämma med triennalen eftersom jag troor det står italy på undersidan! Den är från 1956 så 1954 blir för tidigt.

Tack för lite mer kött på benen :-)

/Marianne

Comment

hehe, er nok Iittala og ikke Italy

Stemmer det med at det kan være denne?
        Sign. Timo Sarpaneva, Iittala -56. Gråtonat och klart glas. Höjd 11,5 cm.

mvh
        Banden

Comment

Haha, ja det är klart att det står Iittala! Hjärnsläpp kallas det för :-)
          Men, nja jag blir osäker på om det är den, mynningen ser större ut på Bukowskis bild än på den jag har.

Hmmm..

Comment

Working...
          X