Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Glasvas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Glasvas

Vem har gjort denna vas?
    21 cm hög Värde??

Click image for larger version

Name:	lllllll.jpg
Views:	1
Size:	48,9 KB
ID:	655308

Ursprungligen postat av Krille Visa inlägg
    Vem har gjort denna vas?
    21 cm hög Värde??

[ATTACH]127231[/ATTACH]
    Det är en vas från Åseda glasbruk.
    Den hör till de vaser som vi tyvärr inte vet designern till. Det betyder att den kom före
    Bo Borgströms tid som huvuddesigner vid bruket, alltså före 1961. Den har beteckningen 5/120.
    Första gången jag ser den i grönt. Den kom i färgerna klarglas, grön, blått, orange och röd.
    Värde kan jag tyvärr inte säga, det beror på köparen. Jag kan ju vara en sådan, men då får Du vara
    snäll och själv begära ett pris, så kanske vi kan mötas....

Comment

Ursprungligen postat av mammacala Visa inlägg
      Det är en vas från Åseda glasbruk.
      Den hör till de vaser som vi tyvärr inte vet designern till. Det betyder att den kom före
      Bo Borgströms tid som huvuddesigner vid bruket, alltså före 1961. Den har beteckningen 5/120.
      Första gången jag ser den i grönt. Den kom i färgerna klarglas, grön, blått, orange och röd.
      Värde kan jag tyvärr inte säga, det beror på köparen. Jag kan ju vara en sådan, men då får Du vara
      snäll och själv begära ett pris, så kanske vi kan mötas....
      Tack för informationen! Har nämligen en likadan i blått utförande, som jag hittills trott var av Bo Borgströms design. Har fått den uppgiften från e-bay där en sån vas fanns, och där Borgström angavs som formgivare. Men på e-bay finns ofta totalt felaktiga uppgifter. Räknar med att detta är förstahandsinformation från Åseda?

Comment

Working...
      X