Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Glasvas
Collapse
X
-
Det är en vas från Åseda glasbruk.Ursprungligen postat av Krille Visa inläggVem har gjort denna vas?
21 cm hög Värde??
[ATTACH]127231[/ATTACH]
Den hör till de vaser som vi tyvärr inte vet designern till. Det betyder att den kom före
Bo Borgströms tid som huvuddesigner vid bruket, alltså före 1961. Den har beteckningen 5/120.
Första gången jag ser den i grönt. Den kom i färgerna klarglas, grön, blått, orange och röd.
Värde kan jag tyvärr inte säga, det beror på köparen. Jag kan ju vara en sådan, men då får Du vara
snäll och själv begära ett pris, så kanske vi kan mötas....
-
Tack för informationen! Har nämligen en likadan i blått utförande, som jag hittills trott var av Bo Borgströms design. Har fått den uppgiften från e-bay där en sån vas fanns, och där Borgström angavs som formgivare. Men på e-bay finns ofta totalt felaktiga uppgifter. Räknar med att detta är förstahandsinformation från Åseda?Ursprungligen postat av mammacala Visa inläggDet är en vas från Åseda glasbruk.
Den hör till de vaser som vi tyvärr inte vet designern till. Det betyder att den kom före
Bo Borgströms tid som huvuddesigner vid bruket, alltså före 1961. Den har beteckningen 5/120.
Första gången jag ser den i grönt. Den kom i färgerna klarglas, grön, blått, orange och röd.
Värde kan jag tyvärr inte säga, det beror på köparen. Jag kan ju vara en sådan, men då får Du vara
snäll och själv begära ett pris, så kanske vi kan mötas....
Comment
Comment