Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

P O Ström-vaser

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• P O Ström-vaser

Hejsan,

P O Ströms kulörta vaser (och annat glas, bonbonjärer har jag t ex sett) är ögongodis för mig så jag tänkte att ni som har några fina bilder kan lägga in dem här.

Jag har också en fråga angående dem. Har själv köpt två stycken ganska ljust gråa vaser av de vanligare modellerna (varav en signerad) men har tidigare inte sett just grått P O Ström-glas. Är dessa ovanliga eller bara impopulära? Själv älskar jag mina och de är nog inte lika lätta att tröttna på, inbillar jag mig, i inredningen.
    Min avatar föreställer CH S*Silkwave's Good Choice, en rödvit cornish rex-hona. Cornish rex-katter och glas/porslin är ironiskt nog mina två passioner.

Här kommer en bild på några av mina glasvaser, dock bara 4 st av P.O Ström.
    Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av TonyR Visa inlägg
      Här kommer en bild på några av mina glasvaser, dock bara 4 st av P.O Ström.
      För en novis, vilka är Ström vaser?

Comment

Från vänster räknat; nr 2, 5, 6 och 7.

Comment

Läckert! Är det en Holmegaard den ljusbruna nr 4?

Comment

Ursprungligen postat av A Antik Visa inlägg
            Läckert! Är det en Holmegaard den ljusbruna nr 4?
            Nej, den är från Lindshammar om jag inte missminner mig. Har sett att det finns en auktion på tradera nu där det påstås att en likadan + en grön smalare vas är från holmegaard men det stämmer inte i nåt av fallen. Inte heller att den tredje vasen i auktionen är alsterfors.

Däremot är den röda samt den gula längst till höger från holmegaard.

Comment

Working...
            X