Denna Kosta lampfot blev min för en mycket bra köpesumma. Nu undrar jag bara vem som är "förälder" till den? Tacksam för upplysande information
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vem är upphovsman till denna?
Collapse
X
-
-
Nu fastnade jag såklart vid datorn och försökte hitta mer om denne Sandeberg. Det jag fick fram var att han designade lampor på 60-70talet åt Kosta, men jag hittar inte någon översikt över det han skapade. Finns det någon länk där jag kan hitta det jag letar efter? Tack på förhand.Ursprungligen postat av harley Visa inläggove sandeberg
Comment
-
Ja, så enkelt det blir om man lär sig av de svar som ges. Såklart är även min lampa signerad...-Ursprungligen postat av harley Visa inläggden andra lampan är oxå ove sandeberg, jag har en likadan signerad
Det krävs ju att man vänder och vrider på objekten så brukar det uppenbara sig. Fortfarande vet jag inget mer om denne Sandeberg och vill väldigt gärna närmare få reda på tidpunkten han var knuten till Kosta. Var finns det någon länk till Kostas historia på 60-70talet? De konstnärer som finns med på deras hemsida nu hjälper ju tyvärr inte.
Comment
-
-
Har googlat på detta namn men inte hittat något.... Finns dock en Sandeberg som jag tidigare fått namnet på men hittar ju inte något om honom mer än några andra lampor. Alla förslag till kunskapsinhämtande mottages å det varmaste...Ursprungligen postat av Maria Visa inläggEn lampfot av Hans Ove Sandberg
Comment
-
Ja, så var lördagens loppis ett litet fyndställe - hittade den lilla lampan av Sandeberg så nu står det två stycken som jag egentligen inte har varken plats eller användning för. Så kan det också gå när stoppknappen inte fungerar...... Nu är frågan finns det en "mellanstorlek" av de här modellerna. Är ju rätt stor höjdskillnad på dem. Någon som vet?Ursprungligen postat av mammacala Visa inläggHar googlat på detta namn men inte hittat något.... Finns dock en Sandeberg som jag tidigare fått namnet på men hittar ju inte något om honom mer än några andra lampor. Alla förslag till kunskapsinhämtande mottages å det varmaste...
Comment
Comment