Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem är upphovsman till denna?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vem är upphovsman till denna?

Denna Kosta lampfot blev min för en mycket bra köpesumma. Nu undrar jag bara vem som är "förälder" till den? Tacksam för upplysande information
    Bifogade filer

ove sandeberg
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
      ove sandeberg
      Tack snälla!!

Comment

Click image for larger version

Name:	lampa-x.jpg
Views:	1
Size:	80,1 KB
ID:	534374Click image for larger version

Name:	lampa.jpg
Views:	1
Size:	106,5 KB
ID:	534373Lustigt sammanträffande - jag hade just fotograferat min lilla Kosta-lampa för be om lite info om den. Hittade den på loppis härom dagen. Samma form fast hälften så hög och en aning annorlunda blomma (eller sol), men den är väl också Ove Sandebergs, eller?
        skogis

Comment

ove sandeberg
          Nu fastnade jag såklart vid datorn och försökte hitta mer om denne Sandeberg. Det jag fick fram var att han designade lampor på 60-70talet åt Kosta, men jag hittar inte någon översikt över det han skapade. Finns det någon länk där jag kan hitta det jag letar efter? Tack på förhand.

Comment

den andra lampan är oxå ove sandeberg, jag har en likadan signerad
            behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

den andra lampan är oxå ove sandeberg, jag har en likadan signerad
              Ja, så enkelt det blir om man lär sig av de svar som ges. Såklart är även min lampa signerad...- Det krävs ju att man vänder och vrider på objekten så brukar det uppenbara sig. Fortfarande vet jag inget mer om denne Sandeberg och vill väldigt gärna närmare få reda på tidpunkten han var knuten till Kosta. Var finns det någon länk till Kostas historia på 60-70talet? De konstnärer som finns med på deras hemsida nu hjälper ju tyvärr inte.

Comment

Nu lyckades jag fotografera själva signaturen. Om jag tolkar den rätt så står det:
                Kosta x54 Sandeberg. Rätta mig om det är något jag tolkat fel...
                Bifogade filer

Comment

En lampfot av Hans Ove Sandberg
                  I’m a real mean bitch!

Comment

Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
                    En lampfot av Hans Ove Sandberg
                    Har googlat på detta namn men inte hittat något.... Finns dock en Sandeberg som jag tidigare fått namnet på men hittar ju inte något om honom mer än några andra lampor. Alla förslag till kunskapsinhämtande mottages å det varmaste...

Comment

Ursprungligen postat av mammacala Visa inlägg
                      Har googlat på detta namn men inte hittat något.... Finns dock en Sandeberg som jag tidigare fått namnet på men hittar ju inte något om honom mer än några andra lampor. Alla förslag till kunskapsinhämtande mottages å det varmaste...
                      Ja, så var lördagens loppis ett litet fyndställe - hittade den lilla lampan av Sandeberg så nu står det två stycken som jag egentligen inte har varken plats eller användning för. Så kan det också gå när stoppknappen inte fungerar...... Nu är frågan finns det en "mellanstorlek" av de här modellerna. Är ju rätt stor höjdskillnad på dem. Någon som vet?

Comment

Working...
                      X