Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sandvik? Ollers?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Sandvik? Ollers?

Skålfatet tycker jag mig ha sett någon gång tidigare men kan inte få det rätt. Skulle möjligen kunna vara HS 1124 men jag tycker den här ter sig mer "skruvad". Färgen stämmer annars ganska bra med Ollers och Alsterfors... Någon som vet? C:a 29 cm i diameter, c:a 8 cm i höjd.

Ljusstakarna var jag säker på att de var från Sandvik men hittar dem inte i Rickes bok. C:a 17 cm.

M.v.h.
    Bifogade filer

Jag tycker att det finns likheter med min och Emils skål på fot.

Comment

Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
      Jag tycker att det finns likheter med min och Emils skål på fot.
      Mycket troligt att det är den tråden jag associerat till. Då kanske den blir svåridentifierad. Tycker bara klacken har så mycket Hald över sig. Men hur är det egentligen med Sandvik och kulslipning?

M.v.h.

Comment

Ljusstakarna liknar Landbergs Skall kolla om jag hittar dem
        DG

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
          Ljusstakarna liknar Landbergs Skall kolla om jag hittar dem
          DG
          En tackar ödmjukast och väntar med spänning.

M.v.h.

Comment

Nu har jag letat igenom massor av gamla kataloger, men tyvärr så hittar jag inte ljusstakarna. Kanske de kommer fram i någon anna information som jag har från Orrefors.
            Men för mig är formspråket Landbergs.
            Lasse

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
              Nu har jag letat igenom massor av gamla kataloger, men tyvärr så hittar jag inte ljusstakarna. Kanske de kommer fram i någon anna information som jag har från Orrefors.
              Men för mig är formspråket Landbergs.
              Lasse
              Jag är av samma uppfattning som du och närmast säker på att jag sett den någonstans i min egen litteratur. Märkligt att vi går bet båda två. Men stort tack för din tid och engagemang.

M.v.h.

Comment

Working...
              X