Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vad är detta för vas? [ID: SEA Glasbruk]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: vad är detta för vas? [ID: SEA Glasbruk]

Här är ännu en som jag får svaga Riihimäki -vibbar av! Vad tror ni? Tackar på förhand gör YvonneClick image for larger version

Name:	009.jpg
Views:	1
Size:	87,0 KB
ID:	642632
    Last edited by Maria; 2011-11-30, 11:02.

Jag tror det är en SEA vas.
    I’m a real mean bitch!

Comment

Ok, tack. Jag försöker gräva lite i Sea istället då.

Comment

Nae, nu går ögona i kors o jag hittar inget liknande hos SEA, har du nån aning var du sett det? Däremot hittade jag nåt som hette Välkky av Tamara Aladin som påminde om min, kanske därifrån jag fått tanken att det skulle vara finskt.

Comment

Jag förstår nog att den liknar en men, tyvärr måste säga att den inte kommer från Riihimäen Lasi. T.Aladins "Välkky" är 13cm hög och gjordes bara i rött.
          Också RL grön var mer olivgrön.

Comment

Kolla in den lila Tulppaani av Tamara Aladin ! http://www.20thcenturyglass.com/glas...glass_home.htm

Comment

Ja, här hemma, jag tror jag har en likadan vas nerpckad någon stans med en SEA etikett.
              I’m a real mean bitch!

Comment

Maria och pik har rätt!

Tulppaani av Tamara Aladin har inte den snäva indragning innan mynningen samt att den har en ring under kupan.

Här är en länk till ett fotoalbum på flikr med bl.a. annat glas från SEA

Här finns Tulppaani av Tamara Aladin:

Comment

Tack simco!

Du har besparat mej mycket tid, nu slipper jag rota i lådor och leta upp vasen
                  Last edited by Maria; 2011-11-29, 18:05.
                  I’m a real mean bitch!

Comment

Vad bra Maria!

Man har ju nog med att rota i lådor innan jul.

Kika gärna på "art of glass" övriga fotoalbum på flikr. Fantastiskt fina bilder och en uppsjö av glasbruk. Klicka på de olika rutorna så kommer bilderna upp, skrolla även nedåt på sidan.

The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!

Comment

Jag håller med om att vasen på flikr är exakt men den lila Tulppaanin? ser ju likadan ut...det måste ju vara ett feltryck! eller..... Tack alla som har engagerat sig.

Comment

Working...
                      X