Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Apropå Harley´s millefiorivas [ID: Johansfors Glasbruk] - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Apropå Harley´s millefiorivas [ID: Johansfors Glasbruk]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Apropå Harley´s millefiorivas [ID: Johansfors Glasbruk]

Här är 2 små vaser som jag tror är släkt. Inte med Harley´s vas utan med varandra.
    Den blå har ett rått puntelmärke, den andra ett kulslipat puntelmärke. Den andra är vit på insidan samt med ett klarglasöverfång.
    Någon som vet varifrån de kommer?
    Fast nu, när jag pillat med bilderna och ser vaserna bredvid varandra så kanske de inte har så mkt. gemensamt? Den högra ser plötsligt misstänkt Kinesisk ut.
    Bifogade filer
    Last edited by Maria; 2011-10-10, 15:36.
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

vet inget om någon av dem "patron el sladd", men den blå ser ju intressant ut kan du inte ta bättre bilder patron.............
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Johansfors glasbruk

Båda modellerna är tillverkade vid Johansfors glasbruk och bör vara lite senare i tillverkningen 1930-talet. De förekommer även med koppar inläggningar och då i blått....

Comment

Ursprungligen postat av Bay Åkerblom Visa inlägg
        Båda modellerna är tillverkade vid Johansfors glasbruk och bör vara lite senare i tillverkningen 1930-talet. De förekommer även med koppar inläggningar och då i blått....
        Tackar.
        resten satte han hår på.

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
          vet inget om någon av dem "patron el sladd", men den blå ser ju intressant ut kan du inte ta bättre bilder patron.............
          BÄTTRE BILDER? Det är ju kolmörkt i Småland. Bara för att du lever i ljuset....
          resten satte han hår på.

Comment

... och en till som jag fann igår. Höjd 12,2 cm

Click image for larger version

Name:	Johansfors res.jpg
Views:	1
Size:	64,7 KB
ID:	527751Click image for larger version

Name:	Johansfors 1 res.jpg
Views:	1
Size:	59,8 KB