Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grön vas med snedslipad mynning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Grön vas med snedslipad mynning

Den här vasen känns lite ovanlig, jag har inte sett någon liknande. Är det någon som känner igen den?

Click image for larger version

Name:	DSCN3548.JPG
Views:	1
Size:	141,4 KB
ID:	640633Click image for larger version

Name:	DSCN3549.JPG
Size:	128,6 KB
ID:	640634Click image for larger version

Name:	DSCN3550.jpg
Size:	56,0 KB
ID:	640635

Vet tyvärr inte, men jag kommer att tänka på Gunnar Ander när jag ser vasen.
    I’m a real mean bitch!

Comment

Venus

Vasen tillverkas vid Reijmyre, heter Venus och är formgiven av John Larsson.

Comment

Bekin: Ja det ser onekligen ut så! Kan den ha haft en lång produktion så den finns i andra storlekar och färger? De som säljs nu är bara i klarglas och blått, samt andra mått. Min vas har måtten 21,5 cm hög och 7 cm i diameter (ca).
        Vet du när den formgavs? Hittade inget vid en snabb googling...

Maria: Den kära Gunnar Ander har ju gjort mycket som påminner om andras design, så jag skulle inte bli förvånad

Comment

Venus

Venus började tillverkas 1996 och från början fanns vaserna i fyra olika storlekar.
          Den vas du har och den minsta vasen, som bara var ca 10 cm hög, är nu slopade.
          Vaserna tillverkades från början i klart, blått och grönt glas men finns nu tydligen bara i klart och blått.

Comment

Jättetack för klargörandet bekin! Det var verkligen roligt att få reda på det! Köpte den för ett par år sedan bara för att jag gillade formen

Comment

Working...
            X