Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hirvi hjälp sjöjungfru fåglavik ????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• hirvi hjälp sjöjungfru fåglavik ????

jag undrar om den här sjöjungfrun i underfångsglas kan vara tillverkad på fåglavik ? vore kul om du har gjort såna här hirvi, den har måtten 24.5 cm hög och ca 8.8 cm i diameter vid fotenClick image for larger version

Name:	100_2238.jpg
Views:	1
Size:	80,9 KB
ID:	640555Click image for larger version

Name:	100_2236.jpg
Size:	60,9 KB
ID:	640556Click image for larger version

Name:	100_2239.jpg
Size:	68,0 KB
ID:	640557Click image for larger version

Name:	100_2242.jpg
Size:	61,3 KB
ID:	640558Click image for larger version

Name:	100_2237.jpg
Size:	77,5 KB
ID:	640559
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Jasså du harley du är ute på jakt efter havets brudar

Sådana sjöjungfruar har jag blåst i olika färger, denna ritade Paul Kedelv i slutet på 1960 talet, lättmetallformen som var en dyr historia då, den tog P Kedelv med sig till Reijmyre 1978 och jag har sett röda och gröna gjorda på Reijmyre, jag tror inte dom gjorde några opalfärgade som din.

Vi blåste dom här i Fåglavik i massa olika färger, även syramatterade, med och utan lampfot i trä, även så kapades dom i olika höjder.

Jag tror inte Reijmyre blåst i formen på många år. (bara vad jag tror)
    Hirvi
    Bifogade filer
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

trevligt hirvi, den får pryda sin plats på tv,n (har ännu tjock tv) så länge tills jag får tag på lampsockel.........
      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Hallå alla söjungfruar,
        Ni svåråtkomliga väsen som jag dyrkar och samlar på. Om någon vill simma till Öregrund öppnar jag stor famnen. So long...

Comment

Working...
        X