Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vacker champagnekylare
Collapse
X
-
Hallå Snövit.
Trevligt missfoster, med vacker gravyr. Tycker mig med mycket fantasi kunna utläsa två initialer /LC) i grenverket, om så antingen ägaren/beställaren eller skaparen.
So long...
PS, tror inte att det är en kylare för champagne, det finns inte plats för isen, men har ingen bättre idé...
Comment
-
-
Hallå,Ursprungligen postat av luchur Visa inläggSka syna grenverket noggrannare, men jag tror inte att det finns ett monogram där.
Vad gäller storleken så är den inte till för en magnumflaska... det räcker alldeles ypperligt med en normalstorlek och då finns det plats för is
Möjligen med krossad is, men poängen med en kylare är att hålla drycken kall, inte kyla ned. Då krävs en rakare form och svängrum i botten så att man kan få ner flaskan när man tagit ett glas och vill fylla på. Och kylare i ganska tunt glas lever inte så länge. Fortfarande tveksam... kan kanske ha varit avsedd för att skölja glasen... so long...Last edited by Kim von Platen; 2012-02-13, 16:39.
Comment
-
Hallå,Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inläggSkit i va dä ä, drick direkt ur den vackra saken så behöver du ingen på fyllning.

Citerar: Vacker champagnekylare
Ett loppisfynd som jag tacksamt tar emot all info jag kan få om
Den är 19 cm hög och 17 cm i diameter med planslipad botten. Ena hänkeln sitter lägre än den andra vilket kanske gör den till 2:a sorterad då ingen märkning finns.
So long...
Comment
-
Tål o tänkas på!Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inläggSkit i va dä ä, drick direkt ur den vackra saken så behöver du ingen på fyllning.

Men tror nog att jag får lägga i ett gäng sugrör så jag får hjälp att dricka ur... annars lär jag nog få snabbt slut på festen
Comment
Comment