Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
lördagskvällsgissning
Collapse
X
-
Fina bilder på skålen, den var riktig häftig...........vill ha
Jag är enkelspårig så jag gissar på Kosta och Vicke Lindstrand.
-
-
denna person jobbade 3 veckor på kosta innan han kom ihop sig med vicke lindstrand och blev av disponenten för kosta och ett annat bruk erbjuden plats på vadå????
därför kan den här skålen dateras till 1953 och vad heter designern

Last edited by harley; 2011-09-03, 22:25.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
vasen är signerad KOSTA G D 30/2 det är altså ernst gordon, han var 3 veckor på kosta och blev efter dispyter med vicke lindstrand erbjuden jobb av gubben åfors på hans ögonsten åfors glasbruk gubben åfors ägde både kosta och åfors lite kul historik så här på kvällskvistenbehandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
jorå jag såg men andra kanske inte förstod E.G och resten av historien om hans korta visit på kosta är riktigt intressant......................Ursprungligen postat av daniel s Visa inläggharley läs mitt tidigare inlägg. E.G, är mister Gordon. :-)behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Ibland sägs att "great minds think alike", vem av de båda herrarna kan ha varit den mindre hjärnan måntro?Ursprungligen postat av harley Visa inläggjorå jag såg men andra kanske inte förstod E.G och resten av historien om hans korta visit på kosta är riktigt intressant......................
Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment

Comment