Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Glasäpple söker ursprung

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Glasäpple söker ursprung

Det här fina äpplet undrar jag om någon kan tänkas veta vart det hör hemma.
    Ca 8cm högt, ca 10 cm brett. Trots de relativt små måtten så väger den 750gram.
    Är tekniken spikoptik?
    Bifogade filer
    Pes är mitt google.

Ja det verkar vara spikoptik - och det verkar dessutom som om man under det klarglasskikt som har gett spikbubblorna, så har man tryckt fast den gula posten i en form med kryssformade huvuden som har gett det inbuktade rutmönstret; av den sista bilden att döma. Vad säger mästerblåsaren Hirvi om den teorin?

Comment

Ja rutmönstret var ju i spikoptikformen, så hålen som blev och bildade blåsorna
      kom till samtidigt på den gula färgen, sedan ett skikt klarglas över.
      Hirvi
      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Ursprungligen postat av Rebello Visa inlägg
        Ja det verkar vara spikoptik - och det verkar dessutom som om man under det klarglasskikt som har gett spikbubblorna, så har man tryckt fast den gula posten i en form med kryssformade huvuden som har gett det inbuktade rutmönstret; av den sista bilden att döma. Vad säger mästerblåsaren Hirvi om den teorin?
        Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
        Ja rutmönstret var ju i spikoptikformen, så hålen som blev och bildade blåsorna
        kom till samtidigt på den gula färgen, sedan ett skikt klarglas över.
        Hirvi
        Tack till er båda för den informationen, återstår att se om man kan hitta en ev formgivare bakom. Men det finns en del glasäpplen när man googlar... =)
        Pes är mitt google.

Comment

Working...
        X