På tråden "Hittade denna skål. Vet någon vem formgivaren är?" visar aned 1335 en Orreforsskål och frågar om den. LasseC svarade i dag att det troligen är en centrifugerad skål, 4551 Lotus ritad av Lars Hellsten .
Undertecknad kommenterade så här: Maskingjort glas är väl den huvudsakliga produktionen på Orrefors i dag. Glaset kommer flytande ur vannorna . . . Man har väl en viss personalstyrka i sliperiet fortfarande - för viss bearbetning.
Någon nere i Glasriket kan väl redogöra för det aktuella läget!
Jag blev bönhörd direkt i kväll. Rebessin skrev nämligen och berättade i ord och bild
om en rundtur i går, under premiären för Glasrikets sommarutställningar.
Denne amatörfotograf - men verkligen en skicklig sådan - är upptagen med sitt mörkrumsarbete inför sommarens fotoutställning - arbetar mest med svartvitt foto. Han skriver att jag kan lägga ut hans bilder här på forumet och med en hälsning till alla glasvänner.
Det erbjudandet nappade jag på direkt, se följande inlägg:
Undertecknad kommenterade så här: Maskingjort glas är väl den huvudsakliga produktionen på Orrefors i dag. Glaset kommer flytande ur vannorna . . . Man har väl en viss personalstyrka i sliperiet fortfarande - för viss bearbetning.
Någon nere i Glasriket kan väl redogöra för det aktuella läget!
Jag blev bönhörd direkt i kväll. Rebessin skrev nämligen och berättade i ord och bild
om en rundtur i går, under premiären för Glasrikets sommarutställningar.
Denne amatörfotograf - men verkligen en skicklig sådan - är upptagen med sitt mörkrumsarbete inför sommarens fotoutställning - arbetar mest med svartvitt foto. Han skriver att jag kan lägga ut hans bilder här på forumet och med en hälsning till alla glasvänner.
Det erbjudandet nappade jag på direkt, se följande inlägg:
Comment