Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fredagsgissning - brevpress [ID: Perthshire]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fredagsgissning - brevpress [ID: Perthshire]

Här har jag en fin liten brevpress, men vilket glasbruk har tillverkat den?

storlek: ca 6,5 cm i diameter
    vikt: 248 g
    Bifogade filer
    Last edited by Maria; 2011-03-06, 11:49.

Jag tror den är skotsk.

Comment

Pukeberg för P.et i mitten
      Pes är mitt google.

Comment

Perthshire Paperweights Crieff Scotland står det kanske på etiketten i botten.

Comment

Hej Alegni!

Vilken kul brevpress! Direkt när jag såg den blev jag våldsamt godissugen!
          Detta bör ju inte vara FM. Troligen inte heller svenskt. Kan för lite om andra europeiska glasbruk men jag tror att jag sett något liknande förut och att det faktiskt var från de brittiska öarna. Kanske lite fegt men jag håller en slant på Kaptenens gissning, någon egen vågar jag mig inte riktigt på!

Mvh. Birger!

Comment

Snygg brevpress!
            Men vad konsig texten blir i inläggen.
            Hirvi
            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Wow vilken fantastisk brevpress! Får mig att tänka på kalejdoskop.

Comment

Hej Hirvi!

Håller med dig! Så bedrövligt stavar vi inte, även fast det är fredagkväll!

Comment

Birger! Jag ändrade i fältet som ligger över PESfältet,
                  Google (Översätt) då blev texten riktig, men det övriga är på Engelska.
                  Hirvi
                  SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Hej Hirvi!

Vilken härlig översättning det blir! Jag tror att vi kör på den, kan ju bli en härlig förutsättning för många lustiga diskussioner.

Mvh. Birger!

Comment

Det stämmer att den är skotsk, samt att det står "Perthshire Paperweights Crieff Scotland" på etiketten.

Jag blev lycklig över mitt köp för dessa brevpressar snubblar jag inte över varje dag .... jo, om jag tittar på eBay så hittar jag Perthshire men inte här hemma.
                      Bifogade filer

Comment

Det är ju ett fantastiskt fint mönster med dessa stavar, men hur det gått till
                        är svårt att räkna ut, tacksam om någon kan förklara.
                        Hirvi

Comment

Hirvi, du kan titta på följande länk:

Comment

Tack för länken alegni, det var ju mycket smart, jag hade mina funderingar åt det hållet,
                            men här på filmen kom dom detaljerna med som var lite luriga för mig.
                            Hirvi

Comment

Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
                              Tack för länken alegni, det var ju mycket smart, jag hade mina funderingar åt det hållet,
                              men här på filmen kom dom detaljerna med som var lite luriga för mig.
                              Hirvi
                              Tekniken är en sak men sedan hänger det, som alltid, på hantverket, skickligheten att bibehålla mönstret. Lägger han en rund cirkel så ska det färdiga resultatet visa en rund cirkel, något som han inte lyckas med i den här filmen.
                              Last edited by alegni; 2011-03-05, 13:17.

Comment

Working...
                              X