jag tycker percys serie i det opaliserande ljusblåa glaset är läckert här är en orkidevas jag inte sett förrut den är 18 cm hög och 3.8 cm i diameter på det bredaste stället och planslipad i botten
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
orkidevas artur percy gullaskruf
Collapse
X
-
har haft många pjäser av percys opaliserande glas den här är precis likadan i färg glas och planslipning...den är till salu...kul med ovanliga prylar vettu cjf.......Ursprungligen postat av cjf Visa inläggStilig pjäs, men jag känner inte igen den som Percy. Hur har du kommit fram till att den är det? Är den märkt?
behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Tackar för erbjudandet harley, men jag passar nog den här gången. Jag köper ofta grejer på chans för att jag tycker att de är spännande, och lägger sedan ned en hel del möda på att leta fatt på varifrån de kommer, men i det här fallet så är jag för egen del (jag lånar ett av dina uttryck) spiksäker på att den inte är från Gullaskruf så den passar nog bättre hos nån annan.
Comment
-
att det är en percy från gullaskruf är jag spiksäker på, den har samma opaliserande blå färg och samma tyngd och planslipning som hans övriga konstiga pjäser i samma serie.....och det är ju kul att hitta lite udda pjäser annars blir det lätt tråkigt.....du vet percy var en konstnär ingen maskin........
Last edited by harley; 2011-02-13, 19:11.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Det vet jag. Jag vet också att det inte är så särskilt tillförlitligt att attribuera baserat på färg, tyngd eller bottenbehandling. Jag vet också att hans produktion vid Gullaskruf är väldans väldokumenterad, jag har väl själv tillgång till runt 500 ritningar. Jag känner inte igen denna, och förstår inte vilken serie du syftar på som denna skulle likna, det får du gärna förklara närmare.Ursprungligen postat av harley Visa inläggatt det är en percy från gullaskruf är jag spiksäker på, den har samma opaliserande blå färg och samma tyngd och planslipning som hans övriga konstiga pjäser i samma serie.....och det är ju kul att hitta lite udda pjäser annars blir det lätt tråkigt.....du vet percy var en konstnär ingen maskin........
Missförstå mig inte, harley, jag blir även denna gång väldigt gärna motbevisad för även jag tycker det är toppenkul med udda pjäser. Men i det här fallet tror jag ärligt talat att du har en rejäl uppförsbacke...
Comment
-
hahahahaha nä nån uppförsbacke är jag inte i jag är realist, och du har väl oxå haft eller har någon pjäs av percys blåopaliserande glas där inte måtten är exakt lika på någon....annars kan jag tala om för dig att dom finns....visa gärna om du har bilder på percys opaliserande glas om du har några vore kul att få se.....så ska jag ta bra foto på min orkidevasbehandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Det är ju där problemet ligger, harley. Percy har inte gjort nån "serie" med enbart opaliserande glas (miniatyrserien möjligen undantagen, men där är alla runt 5 cm höga), utan det var en färg bland andra som hans pjäser tillverkades i. Jag förstår ju inte vilken pjäs du menar att den här skulle likna eller ha små måttavvikelser från, ens...
Comment
Comment